כתבת מיקס 30

סוף סוף לאחר עיכוב גדוליצא לאור ספרי השני "דרך מילים ועדשה". הספר שמכיל 224 עמודים מושתת בעיקרו על צילומים בשחור לבן [ראו בהמשך גלריית צילומים חדשה המוקדשת לצילומי שחור לבן בלבדושירים.הביקורות על הספרעד לשלב זה ברובן מעולות וחלקן אוהדות במובהק חלק מסויםתוך המלצה בדיעבד לפיצול הספר לשניים.

כל מי שקרוב לנושא יודעכי אם אינך "בן דודושל עמוס עוזהדפסת ספר בישראל [בוודאי ספר צילומים ושירהטומנת בחובה הפסד וגודל ההפסדמותנה בעיקר בהיקף ההפצהכלומר הוצאת הספר קשורה לפנימיותו של האמן ויש שיגידו לנשמתו ורחוקה מאוד מכסףעם זאת ככל שהספר נמכר יותרכך הוא נחשף ליותר לאנשים וחשיפת החומרים מתוכו היא אחת מהמטרות הראשיות בהכנתו.

כמי שקוראים בלוג זהתוכלו לרכוש את הספר ב– 65 שח במקום 108 שח מחירו הרגיללתיאום ניתן לפנות דרך הצור קשר או למייל keshet3@zahav.net.il אז אם אתם מעוניינים בספר מתנה ייחודי עבורכם אישיתאו לאדם קרובואם הבלוג הזה סייע לכם במשהו לאורך הדרךתתקשרו – כדאי ומומלץ!

לגבי המשך הוצאת הבלוגהדבר יעשה בתדירות נמוכה כאשר במקביל אתחיל לעבוד על תערוכת צילומים ועל אתר חדש וזאת מהסיבה כי העלאת הבלוג לאוויר נעשית דרך גורם נוסףעובדה שמוסיפה גם על מורכבות הנושא.

צילום – חידושים מהותיים בחברת ניקון.

בתחום הצילום בוודאי שמתם לב כי חברת ניקון יצאה עם מצלמות ללא מראה FF
[
מסגרת מלאה] Z7 ו– Z6 כולל עדשות חדשות ולוח זמנים לעדשות נוספותהחברה גם פיתחה מתאם לעדשות הקודמות כל זאת כדי להמשיך ולהתחרות עם סוני שעד ההכרזה לפחותהובילה בתחום זה ועם קנון שמיהרה להגיב במצלמה זהה משלה EOS R

האם מצלמות אלו מבשרות את תום עידן מצלמות הDSLR לדעתי ממש לאעדיין ב2017 נמכרו יותר מצלמות רפלקסממצלמות ללא מראהלמרות שכל השוק מעוניין בהגברת איכות תוך הפחתת משקל ואכן ביטול מנגנון המראה מאפשר הקטנת משקל המצלמהטרם נפתרו לגמרי מספר בעיות ומשקל העדשות החדשות אינו שונה מהותית מהרגיל ובכלל יש מצלמות DSLR קלות יותר מהמצלמות האמורות [למרות שטכנית הם ברמת ביניים ולא בטופ] .

כמהלך אסטרטגי ניקון שגתה פעמיים לעניות דעתיראשית בכך שהיא ביטלה את הקו של סדרה 1 [מצלמות קלילות ללא מראה על בסיס חיישן בגודל אינצ ועדשות קלות מאוד תואמותושניתכניסתה כעת לתחום של מצלמות ללא מראה מקצועיותמתבצעת באיחור רב.

עם זאת שלא יהיה ספקהמצלמות החדשות זוכות לביקוש עצום [במקביל לביקוש הגבוה ל D850] ויש בהם שיפורים וחידושים רביםאשר על הנייר לפחות קורצים לאנשי מקצוע וחובבים רציניים.

אפרופו הקטנת משקל במקביל לאיכות גבוההאחד החידושים המבורכים שניקון יצאה לאחרונה לקראת תערוכת הפוטוקינה בתחום העדשותהינה עדשת 500 ממ 5.6 F הבנויה עם טכנולוגית פרנל והקלה משמעותית ממתחרותיה [בדומה לעדשת ניקון 300 ממ F4 המשובחת והכוללת את אותה טכנולוגיהעדשות אלו שהינן זולות יותר מהמקבילות הכבדות, 2500 ו-3600 דולר בהתאמהתוך מתן איכות אופטית טובה ובמשקלן הנמוך [הכל יחסיאבל בהשוואה לדגמים המקבילים מדובר בכחצי משקלמהוות בשורה של ממש לצלמים וכפי שאפשר להעריךהעדשה החדשה תהפוך ללהיט.

ברור לכלכי התחרות תמשך ואיתה יבואו החידושים שחלקם משמעותיים יותר [כמו צילום באיזו גבוהמעל 5000 וללא רעש דיגיטליוהכל יעשהכדי שמספיק אנשים ימשיכו לצלם בציוד ייעודי ולא בסמרטפונים. – אני בעד !

יוזמה חדשה באנגליה שכדאי לאמץ בארץ.

כמי שלא נרתע מצילום תופעת הומלסים בתנאי שהצילום אינו פוגעני וכדי לעורר מודעותבתקווה שעוד אדם יתנדב לעמותה ראויהשמחתי לשמוע על יוזמה המונהגת באנגליה וכדאי לאמצה גם אצלנומדובר בהדרכת הומלסים לנגינהשירה ואפילו מחולכדי שבעזרת כישורים אלו יופיעו ברחוב [ומי יודעאולי חלק קטן מתוכם יתגלגל גם לבמה מוסדיתויוכלו גם להביא תועלת לעצמם ולציבורמעבר לקיבוץ נדבותגרידא.

כל מי שמצלם גם ברחובמודע לעניין הרב בקהל הצופה ומאזין להופעות בלתי פורמליות אלוברור כי מימוש רעיון זה גם אצלנויהווה תרומה חברתיתממנה כולם רק ירוויחו .

דרושה רפורמה מהותית בתחום הסיעוד.

כתבתי פה בעבר על חלק מחברות הביטוח המערימות קשיים למבוטחי הסיעוד דווקא בזמן הקשה ביותר בחייהםדבר התורם למעמסה קשה עד בלתי אפשריתעל משפחתו של האדם הסיעודיבהמשך לכך מסתבר כי בארץ יש כרבע מיליון אנשים המוגדרים כסיעודיים [המספר הגבוה ביותר מבין מדינות ה– OECD יחסית לגודל האוכלוסיהוכי מספר זה צפוי להעלות באופן מהותי בשנים הבאותעם העלאת אחוז מספר האנשים הקשישיםכדוגמה בני 75 ומעלה במדינהמונים כיום כ-412,000 בני אדם ומספר זה צפוי להכפיל את עצמו תוך 20 שנה.

לאור נתונים אלו ומצבו האקטוארי של ביטוח לאומינדרשת רפורמה מקיפה המוערכת בכ– 3 מיליארד שקלים שתאפשר גם לאנשים הנמצאים במצב סיעודיחיים הולמיםמבלי להפוך לנטל כלכלי בלתי אפשרי על משפחותיהם.

מחשבות על מדיניות המובילה להסדר או להקפאת המצב.
מי שקורא את הבלוג מכיר את עמדתי לפיה ראש הממשלה נתניהו
הוא מוכשר וחכם באופן יוצא דופן והשאלה היא לגבי התנהלותו [ונעזוב כרגע את תיקי החקירההאם התנהלותו הפוליטית שקוצרת הישגים בלתי מבוטלים בתקופתו של טראמפתוך התנהלות ביטחונית סבירהאכן טובה לנו כישראלים ולאורך זמן.

קחו את מה שקורה בעזהיש שם מיליון אנשיםשרובם חיים בדלות מחפירה עם ביוב ברחובותהפסקות מדי יום בחשמל ובמיםמערכת בריאות קורסת ועוד ועוד.

האם הם פצצה מתקתקת או פוטנציאל להסדרכשהם רואים את האחריות למצב מתחלקת בין החמאסהרשות הפלסטינית וממשלת ישראל.

אולי הגיע הזמן להפריד בין בעיות ביטחוןלבין תנאי חיים לאוכלוסיה שאינה מעורבת.

אולי אם ממשלת ישראל תצא בקמפיין בעולםכדי שמדינות עשירות ישקיעו במעט ברווחת התושבים בעזה ישנו אלו את יחסם לישראלכפי שמשפחות הפצועים הסורים שקיבלו פה טיפול עשו זאת.

מצד שני ניצבת הדרך של ממשל טראמפהאמורה לקצץ משמעותית בתקציבי הסיוע לאונר"א וכיו"ב מוסדותכדי ליצור לחץ על רקע מחסור וכאוס באוכלוסיהשיובילו לחזרה לשולחן המו"מ וממנו להסדר מדיני.

מהצד נראה שנתניהו פשוט עוסק בהעברת זמן תוך ביסוס שלטונוהאם מדיניות כזו טובה לנו כעם לטווח ארוךאני לא חושב ועם זאת במדינה דמוקרטיתהקלפי הוא שקובע ונראה כי מבחינה זו כל עוד אלו האישים העומדים בראש האופוזיציה וכל עוד בני גנץ ממשיך בישיבה על הגדר [דבר שכשלעצמו פוגע בסיכויו האלקטורליםבאם יחליט לבסוף להתמודד פוליטית ] , נתניהו יכול להיות רגוע.

רחפנים מסייעים בהצלת חיים.
כידוע הטכנולוגיה מקדמת את איכות החיים 
כפי שהיא יכולה לפגוע בהם והכל תלוי בשימוש שנעשה בה.

שמחתי לשמועעל פיתוח של חברה ישראליתאשר חיברה לרחפנים מצופים אשר במגע עם המים מתנפחים ויכולים לסייע ואף להציל חיים של אדם בסכנת טביעה ובמצוקה.

פיתוח זה שכשירותו נבדקת כעתיכול לשמש להעברת חומרים מצילי חיים לאנשים שנקלעו לצרה וקיים קושי המתבטא בזמן יקרכדי להגיע אליהם.

כידוע תחום הרחפנים עבר מזמן את תחום האל חזור ולצד הסיכונים הקיימים בשימושם ע"י גורמים עויניםקיים תחום כמעט בלתי מוגבל לשימושים חיוביים ונראה לי שלא מעט עוסקים בכך במדינת הסטרט אפ שכולנו מכירים.

ספר חדש לעיונכם.

מדי פעם יוצא לי להמליץ בפניכםעל ספר שתרומתו לבריאות הפיזית ו\או הנפשית נמצאת יעילה.

הפעם מדובר בספרה של ג’ו מרצ’נט [דוקטור לגנטיקה ולמיקרוביולוגיה רפואיתבעל השם המאוד מחייב… "רפאו את עצמכםהכותבת מתארת בפרוטרוט [לעיתים רב מדיאת מסעותיה לחוקרים ולאנשיםאשר מיישמים שיטות אלטרנטיביות לרבות אפקט הפלצבוהמדיטציהההיפנוזה ועוד המוכיחות את ההשפעות החיוביות של הנפש על הגוףעד כדי שיפור מדיד באיכות החיים של המטופלים ואף בהארכתם.

כעת תרשו לי לאחל שתהייה לכולנו שנה טובה ומאושרת [וגם אם אתם קוראים זאת לאחר החגיםהברכה תמיד במקום ובזמןשנה בה יתגשמו המשאלות באופן מיטבי.

ולקראת סיום רשומה זאת נקנח בהאזנה  לשירהרבה פעמים יוצא לנו לשמוע גרסאות כיסוי לשירים מקורייםשאינם מכבדים את המקורהשיר הבא בהחלט מכבד ועושה לי באופן אישי טוב באוזן ובכלללמרות שמוזיקה מזרחית אינה מהבחירות הראשונות שליהשיר הזה יושב לי [כרגע לפחותטוב ומקווה שגם אם אתם, עם  מגוון העדפות מוזיקליות שונות , תאזינו ובכיף.

קרולינה – צל עץ תמר [מומלץ להגביר].