על הסיכון [העודף] שבאופנועים.

הידעת כי הסיכון להיהרג בישראל, בקרב רוכבי אופנועים, גבוה יותר מפי 18 מאשר אצל נהגי ונוסעי המכונית. הידעת כי אחוז התאונות הקטלניות באופנועים גבוה משמעותית מאשר במכוניות.

bike2

ככל שנפח המנוע באופנוע גדול יותר, כך ההסתברות לתאונה, לרבות קטלנית, גבוהה יותר.

רכיבה על אופנוע בלילה, גובה יותר תאונות מאשר רכיבה במשך היום.

ששת החודשים הראשונים לאחר קבלת הרשיון לאופנוע הם המועדים ביותר סטטיסטית לתאונות.

החל מגיל 30, יורדת עקומת התאונות אצל רוכבי האופנועים (מישהו הזכיר מתינות וניסיון), אך עדיין נשארת גבוהה יחסית לנהיגה במכונית.

לתנאי הדרך אצל רוכבי האופנועים, יש משמעות גבוהה הרבה יותר מאשר למכוניות, בהסתברות לתאונה.

מה למדנו מזה?

1. אופנוע (ובכלל רכב דו-גלגלי) הינו רכב המועד יותר לתאונות ,בעיקר כשהוא נפגש עם הטמפרמנט של הנהג והתשתיות בארץ.
2. באם אתה הורה לילד בגיל מתאים, חובה עליך, להסביר ולחזור ולהסביר את הסיכון העודף שבנהיגה באופנוע.
3. למחייבי הרכיבה על אופנועים, בגלל : הרוח המתבדרת בשיער והכיף שברכיבה אותו לא נבטל, נאמר כך, באם התקציב מאפשר לכם ,קנו אופנוע המיועד לנהיגת שטח וחולות בלבד(גם שם צריך להיות זהירים). באם החלופה אינה ריאלית, ובכל זאת הנכם מתעקשים על רכיבה על אופנוע, הפנימו גם הנושאים הבאים:
א. תוצאות הנהיגה באופנוע מושפעות גם מגורמים שאינם בשליטתך לכן, אל תוסיף סיכון מצטבר בדברים המצויים תחת שליטתך כגון: נהיגה לאחר שתיית אלכוהול, נהיגה בעת השפעה של תרופות מסוימות, וכיו”ב.
ב. קסדה מלאה ביגוד מחזיר אור ומיגון ברמה הגבוהה ביותר, אלו דברים שאסור לחסוך בהם.
ג. פתח מיומנויות נהיגה במקומות ללא תנועה כגון: מגרשים , ובכל מקרה, אל תפגין לראווה מיומנויות אלו בכביש ללא צורך.
ד. סע באופן הזהיר ביותר והשקול ביותר, כי תוך פחות משנייה, נתוני הכביש, לרבות המכשולים עליו והתנועה שמסביבך, יכולים להשתנות.
ה. באם הנך גם נהג מכונית, משאית וכיו”ב על תנסה ללמד לקח את רוכבי האופנועים, סע בנתיבך באופן זהיר מבלי לחתוך ולשנות כיוון במפתיע

לסיכום באם הנך יכול לבצע חשיבה מחודשת ולהתחשב באנשים היקרים לך ולוותר ו\או לצמצם את הרכיבה באופנוע מהסיבות האמורות, הרווח יהיה כולו שלך.

bike1