כתבת מיקס 12

(הפעם שונה וקצרה מהרגיל)

בשולי הכותרות.

אנחנו מכירים היטב את המשפט : כשהתותחים רועמים, המוזות שותקות. אפשר שלא להסכים עם הציטוט אבל לטעמי, בהפגנת השמאל נגד מדיניות הממשלה, במהלך מבצע "צוק איתן", נחצה קו אדום.

אינני חסיד גדול של הממשלה הנוכחית וחייבים [וגם אני עושה זאת] לבקר את מדיניותה בימי השגרה, אבל בזמן שהלוחמים נלחמים בחזית, על כל המשמעויות הכואבות והקשות שבכך ובעולם נערכות הפגנות נגד מלחמתה הצודקת של ישראל וההגנה שהיא מבקשת לתת לתושבי המדינה, מפני כל איום לרבות ארגון טרור שרצה להשמידנו, בשעה כזו, לערער את החוסן הפנימי על ידי הפגנה מבית, זאת לטעמי שערוריה.

דבר נוסף, ההתנהגות בכפפות של משי ולאורך זמן של הרשות השופטת, כלפי ח"כ חנין זועבי, המתנהגת כאויבת מרה של ישראל, תוך שימוש בהסתה פרועה וכגיס חמישי לכל דבר, ההתנהגות הזו, מכרסמת בחוסנה הפנימי של המדינה וככל שתסתיים במהירות החקירה בעניינה [ היא כבר הודיעה שאין לה זמן להיחקר….] והיא תועמד לדין, כך ייטב.

DSC_0534צ (Large)

כמה מילים על טורקיה, ארדואן, וישראלים.

גם לי כמו להרבה ישראלים, יצא לבקר מספר פעמים בטורקיה. השילוב בין ארץ שבהחלט יש מה לראות בה, האוכל, מחיר השהייה והכנסת האורחים של אז, היו שילוב מנצח.

אני זוכר שבאחד הביקורים המדריך המקומי התגאה בפנינו שהם לא ערבים וטוב שכך. בנוסף מספר שעות קודם לכן נערכה תצוגת אופנה עם דגלי טורקיה וישראל, כאשר המוזיקה שליוותה את התצוגה – לא תאמינו , אבל הדוגמניות הטורקיות צעדו לצלילי שירים ישראלים, בביצוע של…..גבי ברלין.
הימים האלה חלפו ואינם, ארדואן ראש הממשלה הטורקי רווי שנאה לישראל, אנטישמי ברמות על . מה הוא לא אמר עלינו, עוכר ישראל זה, רק לאחרונה השתלח בנו, באומרו שמעשי צה"ל בעזה, "רצח עם" בעזה, גרועים ממעשי היטלר.

עד לאחרונה ניסו סוכני התיירות לנגן על ההפרדה בין השלטון לעם, אשר לכאורה מסביר פנים לאורחים מישראל.
מצטער, אבל לא מבין את מי שנוסע לטורקיה בשנים האחרונות ובעיקר לאחרונה. האם חסכון של מאות שקלים הוא חזות הכול, היכן הכבוד הלאומי, והעם הטורקי נכון שאינו עשוי ממקשה אחת, אבל דברי ההסתה והשנאה של ארדואן, ראש ממשלתו, מחלחלים לרחוב ולא יעזור כלום, הרי רק לאחרונה ראינו, שכמעט ביצעו לינץ בעובדי שגרירות ישראל.
אז באם יש בכם טיפה גאווה ישראלית [ויש בכם הרבה יותר], פשוט על תיסעו לשם ותשפיעו על מי שחושב על כך, שלא ייסע
ולגבי ארדואן, – אני מקווה שהצדק עוד יעשה.

DSC_0338צ (Custom)צ (Large)

כמה מילים על החלטות שחייבים לקבל.

כשהדברים מעט יירגעו, מקבלי ההחלטות לא יוכלו להתחמק גם הפעם ממסמוס והשהיה של הנושאים הבאים:

פתרון טכנולוגי ו\או הנדסי לבעיית המנהרות. – הנושא כל כך הומחש בימים האחרונים שאין טעם להרחיב עליו ואין שום צידוק שלא להשקיע והגיע לתוצאות.
קשה להימנע מהשוואה לפתרון הירי הרקטי עם מערכת "כיפת ברזל" ומערכות נוספות ולמרות שכתבתי זאת בעבר, עם ישראל מודה, מעריך ומוקיר את החלטתו של השר עמיר פרץ בנושא וקשה אפילו לחשוב, באיזה מצב היה נתון העורף הישראלי ללא המערכת.

שדה תעופה חילופי בנוסף לנתב"ג. – כפי שיש לנו מספר נמלי ים, כך אי אפשר להסתפק בנמל תעופה בינלאומי אחד.

ראינו את הפארסה שהייתה בנמל עובדה. חיוני שהמדינה תכשיר שדה תעופה בינלאומי נוסף שם,
בתמנע, או בכל מקום אחר שיוחלט עליו בדרום.

החלפת נגמשי הזלדה המיושנים. – אלו נגמשים שהתאימו לשנות ה-70 ואין להם יכולת הגנה סבירה מזה שנים רבות.
אסור שלא לתת ללוחמים שמסכנים את חייהם , את המיגון הטוב ביותר הקיים והדבר נכון למערכות נוספות לרבות בשריון ועוד.

ההסברה בעולם – נראה כאילו ההסברה שלנו בעולם מקרטעת, אינה יוזמת, מגמגמת ומתעלמת מהנזק המצטבר של חוסר ההצלחה, להבהיר לעולם מי כאן עוסק בטרור ומי בהגנה עצמית, מי מעוניין בחיים שלוים ומי מעוניין בשפיכות דמים.

קיימים כמובן נושאים נוספים בתחום הגנת העורף [כגון מיגון של בתים ישנים] והשבחת המערכות הצבאיות ועוד. ברור שלא ניתן להצביע על כולם, אבל נושאי התקציב אינם מצדיקים חוסר החלטות בנושאים המהותיים ונקווה שהפעם זה יהיה אחרת.

DSC_2579מצ (Large)


ומה הלאה.

הנושאים השוטפים במשק הישראלי לא יפתרו במהלך "צוק איתן", מחוץ לבעיות הביטחוניות, קיימות בעיות כלכליות ואחרות קשות שיצופו ויעלו ביתר שאת כשהדברים יירגעו.
אבל במקביל לטיפול בבעיות, יש דבר אחד מרכזי שלדעתי צריכים לעשות כל מאמץ כדי לממשו והוא הסכם עם אבו מאזן וכפועל יוצא ממנו גם שיתוף פעולה מסוים, עם כל מדינה ערבית מתונה יחסית, כמו סעודיה.
להסכם כזה, צריך לבוא מעמדה של כוח ובלי לוותר על האינטרסים החיוניים שלנו, אבל גם לא צריך לבוא מתוך הנחה של בזבוז זמן ובתחושה שאין עם מי לדבר.

הסכם טוב עם הפלשתינאים, כאשר לא מוותרים על האינטרסים החיוניים שלנו, יכול להביא להזרמת תקציבי עתק מהעולם לישראל ולאזור ובאמת לפתוח עידן חדש.

אפרופו עידן חדש , אי אפשר שלא להגיד תודה ענקית לנשיא היוצא מר שמעון פרס, על תרומתו רבת המשמעות ורבת השנים למדינה. כידוע אין אדם מושלם ובמהלך הדרך בוודאי לא הסכמנו עם חלק מפעולותיו וחלקנו עליהם, אבל במבט כללי, כפי שסוקרים פעילות מנהיגים בהיבט ההיסטורי, תרומתו למדינת ישראל לדעתי – גדולה ומאוד מהותית . אז כבוד הנשיא היוצא, עוד הרבה שנים של בריאות ופעילות [לא נראה שגם בגיל 91 תהפוך לפנסיונר מצוי] ובמקביל כל הברכות והאיחולים לנשיא הנכנס, מר ראובן ריבלין.

DSC___0432_

מכאן לסקירה תמציתית על ספר : כוס הקפה שגרמה לי להתאהב מאת פרופ' תלמה ליבל.

לכולם כבר ידוע שאנחנו מושפעים גם מגורמים חיצוניים כמו : מראות וצבעים, ריחות, טמפרטורה, מרקמים, מגע ועוד, אבל אולי מרביתנו לא יודעים, עד כמה עמוקה השפעתם.
פרופ' ליבל ריכזה מספר לא מבוטל של מחקרים, המוכיחים את השפעתם המוחשית של הגורמים שצוינו על החלטותינו הרציונליות, לכאורה.
למשל שתיה חמה, תעשה אותנו נינוחים ומתחשבים יותר, ריח עוגה הנאפית בתנור ישפיע לחיוב על ההתלבטות בקניית בית, אפילו מקלחת היא רעיון לא רע לשטיפת חוויות פחות נעימות.
לציין כי הספר לדעתי, לא כתוב בצורה זורמת ונקרא יותר כמו תיאור וביאור מחקרים ופחות כמו ספר המחבר באופן שוטף את חלקיו.
ובכל זאת, חשוב להכיר את הנושא ובאם החלטתם שלא לקרוא אותו, אולי תרצו ללבוש אדום – הצבע הופך אתכם למושכים יותר, אצל בני המין השני.

DSC_1907מ (Large)

לאור המצב ובעיקר לתושבי הדרום ועוטף עזה, מעט אמצעים טבעיים להקלת המתח ולרגיעה.

הליכה\ריצה קלה – מרגיעה ומשחררת אנדורפינים לגופינו.
חשיפה לשמש – למי שיכול, במידה ובהתאם לכללים.
השלמת שינה – במידת האפשר, במקרה ששינה סדורה מופרעת.
חיבוק ומגע – בין בני זוג, לילדים וכיו"ב.
מדיטציה\דמיון מודרך\נשימות עמוקות – למי שמכיר ומתחבר לנושא.
מינון חדשותי – הקטנת המינון במידה ונוצרת תחושת מתח והעברת ערוץ לקומדיות והומור בכללותו.
שיבולת שועל [קוואקר] – דגן מרגיע כדייסה, או כבסיס לעוגיות עם קינמון.
תה קמומיל וחליטות צמחים – לתחושת רוגע עדינה.
שוקולד 70% ומעלה של מוצקי קקאו – משרה רוגע ונעימות.
תוספים כגון: קומפלקס ויטמיני B, מגנזיום, חומצת אמינו גאבא בהתאם להמלצת הרוקח.
כדורי הרגעה טבעיים – כגון קלמנרבין, נרבן, רסקיו רמדי וכ"ו.
מוסיקה מרגיעה – כל אחד לפי טעמו.
וכל דבר אחר שעוזר לכם להרגיש יותר טוב.

——————————————————————————————————

הפעם אנחנו דוחים את מרבית הנושאים הרגילים ונשמח לחזור אליהם בהמשך, עם זאת נציין כי במדור עולם הצילום, הועלו 2 כתבות חדשות [דגמי מצלמות של ניקון וסמסונג] ונעלה כמובטח בימים הקרובים את המדור החדש  שירים בשבילך.

—————————————————————————————————

בזמן כתיבת שורות אלו המערכה לא הסתיימה והשקט אינו נחלת תושבי הדרום והמרכז, אולם עלינו להיות מאוחדים, לחזק כעת את ראש הממשלה, את צה"ל וכל העושים ימים כלילות, למען בטחון ישראל.
כולנו חשים בצער עמוק על הגיבורים שנפלו במערכה, מביעים את תנחומינו למשפחות היקרות ומבקשים לאחל החלמה מלאה לפצועים.
בימים לא פשוטים אלו, אפשר להזכיר את הציטוט מפיו של זאב ז'בוטינסקי:
" אוהב אני את עמי ואת ארץ ישראל, זה ה'אני מאמין' שלי, זו מלאכת חיי ואין לי צורך עוד בשום דבר בעולם"
כן, זו הארץ שלנו, אין לנו אחרת וכולנו רוצים שהימים הטובים והשקטים יגיעו במהרה. אמן.

DSC_0336צ (Large)