כתבת מיקס 25

מאוד קורץ וכמעט מתבקש, לכתוב על הנושאים העיקריים שמעלה התקשורת לסדר היום כמו למשל, על 5 שנים למחאה החברתית ואיך היא התפוגגה באוויר, תוך שהיא מכניסה 2 צעירים לכנסת ומותירה כמה עלי תאנה שמכסים על הבעיה המרכזית [דיור לזוגות צעירים] שרק החריפה.

DSC_2744צצ (Large)

אפשר גם לכתוב על הפרובוקציות של מירי רגב ועל פרובוקציות שמציבים מולה ועל כך ששני הצדדים מעמיקים את הפירוד ומרחיבים את השסע בתוכנו.

אפשר לכתוב על הסערה שעוררו דבריו של רב הישיבה בעלי שכינה את הקהילה הלהט"בית ובדיעבד את חלק מהבוגרים שם בשם: סוטים ועל העימות שהתפתח על רקע הדברים עם הצבא ועוד כהנה וכהנה נושאים שעל הפרק, אבל כתבת מיקס זו תעסוק בנושאים אחרים לגמרי.

נתחיל עם 72 הכללים לתזונה מיטבית של ד"ר גיל יוסף שחר – המרכז לרפואת הרמב"ם. לעניות דעתי ואני מצוי בנושא, כל אדם מן השורה בעל תודעת בריאותית יכול להפיק תועלת מהמאמר המצ"ב. [מודגש כי אין לי כל קשר מסחרי או אחר עם כותב המאמר, אך מכיוון שלא פעם כתבנו בבלוג על מחקרי בריאות, מזונות על ובכלל הנחיות כלליות שמטיבות עם הבריאות, מצאתי לנכון להביאו לידיעתכם]

קישור ל72 הכללים

עם זאת צריך לציין שהתזונה ככל שהיא חשובה [ומתפרסמים גם מחקרים והמלצות תזונה אחרות שאינן עולות בקנה אחד עם כל המאמר המצורף] אינה חזות הכל. בנושאי הבריאות יש לטפל באופן מערכתי כלומר, מעבר לתזונה בריאה וכמה שפחות מעובדת, יש להימנע לחלוטין מעישון ומפגעים נוספים, לעסוק בספורט במידה, להפחית לחצים, לבצע בדיקות תקופתיות וכיו"ב. ברור לכל כי טיפול מערכתי היקפי [כשהתזונה היא חלק חשוב ממנו], יביא לתוצאות הטובות ביותר.

למעוניינים לקבל חומר רקע איכותי לנושא התזונה, ולאו דווקא כדי להפוך לצמחונים, הייתי ממליץ לקרוא בהרחבה על מחקר סין ודיאטת דין אורניש.
DSC_2674צצי (Large)

על פטנטים, אספירין והמלצה חשובה.

לפני שנים לא מעטות, עלה במוחי רעיון לייצר כמוסה שתאפשר לאנשים שיקבלו התקף לב [לא עלינו], ליטול/לקבל כמוסה מרוסקת שתאפשר פתיחת העורק הפגוע, כך שהאדם יגיע לבית החולים כשסכנת החיים אינה מרחפת מעליו.

מרבית הרכיבים שנבדקו במטרה להיכלל בכמוסה שתיוצר היו: נאטוקינז בכמות קטנה [נמצא בבדיקות בבעלי חיים כממיס קרישים] מגנזיום ואספירין.

להדגיש כי יש סכנה בריאותית ואסור לקחת ביחד נאטוקינז ואספירין או כל תרופה אחרת מדללת דם ובכלל לפני לקיחת תרופות ותוספי מזון, יש לקבל המלצת רופא מוסמך ולא ליטול שום תוסף [גם יחיד] או תרופה ללא מרשם, על סמך מידע חלקי כל שהוא, ללא המלצת רופא מומחה.

בואו נחזור לסיפור המעשה, לשם קבלת מידע ואישור מקצועי, נפגשתי עם רופא בכיר בתחום ופרופסור מומחה לנושא.

לאחר מכן סוכם כי במידה ויאושר הפטנט [שהשלב הראשון ברישומו נעשה על ידי עורך דין אמריקאי המתמחה בפטנטים] , הגלולה תשווק במארז שיאפשר ספיגה מהירה בעת הצורך וחוברת קטנה להנחיות לשמירה על לב בריא בחיי היום יום.

בסופו של דבר הנושא לא יצא לפועל והפטנט לא נרשם, אבל וזה אבל חשוב מאוד!

לדעת הרופאים המומחים ששוחחתי איתם, במקרה של לא עלינו, התקף לב, יש תועלת מעשית בקבלת אספירין מרוסק [200-500 מ"ג] וכמובן הזמנה מידית של אמבולנס ועדכון הצוות הרפואי.

אני לא יכול להמליץ לכם לקחת עליכם אספירין למקרה שהלוואי ולא יגיע, אבל התייעצות עם הרופא שלכם בנושא זה, לדעתי בהחלט מומלצת.

כידוע ישנם אנשים אשר לאחר בדיקות רפואיות והמלצת רופא מומחה, נוטלים אספירין באופן יום יומי במינון נמוך לשם מניעה. [לכל תרופה לרבות אספירין , יש תופעות לוואי מזיקות]

ידוע לי שהיום נמכרים בשוק החופשי תוספים של נאטוקינז, ארגינין ועוד מוצרים שיש להם קשר לנושא ולדברי המפיצים משפרים את בריאות מערכת הלב. אישית, לא הייתי לוקח שום דבר ללא התייעצות מוקדמת עם רופא מומחה וקבלת אישורו [אם בכלל] לתוסף.

DSC_1039צ3 (Large)

על כשלים הקשורים בקווי הרכבת לירושלים, תוך בזבוז אדיר של כספי ציבור.

לפני כשנתיים עלינו על רכבת בתל אביב שנסעה לירושלים. הנסיעה עברה בנעימים עד הקטע של הטיפוס במעלה הדרך, העליות. הקטר החל להאט עד שנעצר לחלוטין. אוקי, חשבנו אולי ישנו מכשול על הפסים ותיכף תתחדש הנסיעה, אז זהו שלא, המתנו מספר דקות לא מבוטל, שימו לב, כדי שהמנוע של הקטר יתקרר ! לאחר ההמתנה, הנסיעה חודשה ושוב לאחר מרחק קצר הרכבת נעצרה. האבסורד הזה חזר על עצמו מספר פעמים, עד שהגענו לשיא השיאים. לאחר התנשפות נוספת של הקטר [ מזכיר את השיר המפורסם של אריק לביא] הרכבת פשוט נסעה לאחור, לא עברו יותר משתי דקות להערכתי וראינו את נהג הרכבת רץ כאחוז אמוק לכיוון הקצה השני של הרכבת. לא ברור לי באם היו 2 נהגי קטרים והאם נשקפה סכנה לציבור הנוסעים, אבל נראה היה שנהג הקטר שרוי במצוקה רצינית. בסופו של דבר, הורדנו בתחנה באמצע הדרך ואחרי זמן, המשכנו לירושלים באוטובוסים….

ולא זה לא היה מקרה יחיד. ידוע לי שהיו עוד מקרים כאלה וכן בפניה לרכבת, הייתם יכולים לקבל כרטיס נוסף חינם. וואלה לארג'ים, לא ?

תגידו, זה נשמע לכם סביר ? הרי אפילו במכוניות יש מנועים ומזגנים שמתאימים לאזורים חמים. מה בדיוק רכשתם, גאונים שכמותכם? קטרים עם מנועים המותאמים למישורים ולמזג אוויר קר………. ומדובר ברכישות שעלו סכומי עתק והקטרים שנקנו פשוט לא מתאימים למזג האוויר השורר אצלנו, שהוא כידוע היה בחזקת נעלם, אצל הגורמים שאישרו את הרכישה.

הסיפור עם הרכבת לא מסתיים כאן. כידוע מתבצעות הכנות לקו רכבת מהיר לירושלים, כאשר חלק מהקו יעבור במנהרות שעלותם כולל הקמת 2 גשרים מוערכת בכ – 2 מיליארד שקל.

חשבתם שבפרויקט כזה יתבצע תכנון מדוקדק ועבודה מקצועית, הגזמתם, מה אנחנו בשוויץ?

אז נתגלו סדקים וקווי שבר במנהרות, כתוצאה מלחץ הידרו סטטי שנוצר בעומק ההר, בגלל מי התהום ועכשיו יש תביעות ותביעות שכנגד ומה שמפחיד הוא, שהרכבת טוענת כי עלות התיקונים לא תעלה על 12 מיליון שקל ומנגד מומחים טוענים, שהתיקונים לא יסתיימו ב 50 מיליון שקל ויש לבדוק לאחר מכן ולהחליט באם דרושות עבודות תיקון נוספות.

מישהו פה פישל בענק ומה שיפה עוד בעניין, שאותה חברה [אמי מתום] שתכננה את 46 המנהרות ועדיין נושא אחריותה לתקלות המהותיות בבירור, כבר זכתה במכרז נוסף של הרכבת, לניהול פרויקט 431 בין ראשון למודיעין.

מה שנקרא מכים על הברזל בעודו חם……. אתם הבנתם את זה, כי עליי זה קצת גדול.

DSC_3215צח (Custom)

על הקיבוץ הקטן ביותר בישראל והייחוד שבו

ענבר הוא למעשה ישוב קהילתי בגליל [בסמוך לכרמיאל] המונה כעשרה חברים בלבד [הוקם כקיבוץ ב – 1994]. מתחילת הדרך הוציאו לאור בענבר ספרים שאפשר לתייג כפיקנטיים, אבל יש שיגידו שחשיבותם המעשית לבריאות ואיכות החיים גבוהה.

בענבר יש 18 צימרים וכשהם מאוכלסים, מספר המתארחים גדול משמעותית ממספר חברי הישוב. באם אתם במהלך של טיולים באזור וכדומה, הצימרים בהחלט מומלצים וניתן לשלב במקום סדנאות והרצאות לפי התכנית המתפרסמת באתר הישוב.

הזכרנו ספרים פיקנטיים, קבלו כמה דוגמאות :

הזוג הרב אורגזמי

סודות האהבה של הטאו – טיפוח האנרגיה הגברית

סודות האהבה של הטאו – טיפוח האנרגיה הנשית

חיי טנטרה. ועוד

גם הסדנאות וההרצאות לא כולן בדיוק רגילות, כמו: סודות האהבה של קיסרי סין או סמינר פארנה עם ריי מאור [המופיע כעת בסדרת הטלוויזיה : אמזונס]

חלק מהספרים שלהם מוכרים לי מזה שנים, אבל נראה לי שכאן אמנע מחוות דעה בנושא.

באם הסתקרנתם ואתם מעוניינים לבדוק, תוכלו לברר דרך האתר ישירות. [לטובת הקוראים החדשים ולמען הסר ספק, מודגש כי אין לי שום נגיעה עסקית או טובת הנאה כל שהיא מפרסום הפעילות המתבצעת בענבר]

DSC_0898צ77 (Large)

מכשיר רספרייט – המלצה.

ההערה הכללית הקודמת תופסת גם פה. כרגיל אין לי שום קשר לחברה או לטובת הנאה מהמוצר. למי שלא מכיר מדובר במכשיר קטן שמלמד לנשום נכון כלומר, לאט ועמוק.

המכשיר פותח במקור לסובלים מלחץ דם הוא כולל גם אוזניות, חיישן נשימה וצלילים נעימים [לשאיפה ונשיפה] המשתנים בהתאם לקצב הנשימה.

באם הנכם סובלים מלחץ דם, אל תמהרו לזרוק את התרופות, אבל ישנם עדויות על כאלו שהשימוש במכשיר בהדרגה, הוריד את המינון התרופתי ובחלקם אפילו, עד כדי הפסקה מוחלטת של שימוש בתרופות . כל זאת כמובן, תוך כדי מעקב רפואי.

חשיבותו של המכשיר גדלה במקרה של טרום לחץ דם, או כשיתר לחץ הדם נובע מ"אפקט החלוק הלבן".

אני חושב שהמכשיר באופן כללי מוריד לחץ ומתח ביעילות. נניח שעצבנו אתכם, אתם מתוחים, כ10-15 דקות תרגול עם המכשיר, יעשו את העבודה ואתם תרגישו הרבה יותר נינוחים.

כמובן שיש מעט להכירו קודם, ולמצוא את התרגיל הספציפי . לאחר מכן כאשר תרצו לעשות בו שימוש, תוכלו להתחיל ישירות ללא חיפושים.

אז באם אתם מתרגלים מדיטציה באופן קבוע, או שפר מזלכם ואתם רגועים בכל מצב, חבל לעשות בדיקה בנושא ובאם לא לשיקולכם, אולי כן כדאי לבדוק.

DSC_4490צי (Large)

האם מצלמת סוני RX10 MK III מתחילה מהפך בשוק הצילום.

חברת סוני לוקחת בשנים האחרות ברצינות יתרה את עולם הצילום. עברו השנים שקנון וניקון הסתכלו על כל החברות ממרחק. מעבר להיותה של סוני שחקן מרכזי בשוק החיישנים, המצלמות שלה כולל ללא מראה ו DSLR מתחרות באיכותן על המקומות הראשונים בשוק.

מצלמת סוני RX10 MK III היא מצלמת גשר, אבל אולי בפעם הראשונה, יש במצלמה מסוג זה גם יכולות ואיכות של מצלמה ברמה גבוהה. גם הדגם הקודם שלהם היה מצוין, אלה שהוא היה מאוד מוגבל בטווח. מצלמה זו ששוקלת כ – 850 גרם, באה עם עדשה משובחת וחדה בזום של 24-600 בצמצם 2.4 – 4 ובחיישן של 1 אינצ והחבילה הלא זולה הזאת [1500 דולר] עובדת מעולה.

פעם היינו צריכים להתפשר על הטווח, או על הצמצם, או על משקל, או על גודל החיישן. כאן הפשרה היא באמת מינימלית והמצלמה יכולה להיות גם מצלמת גיבוי של מקצוען.

המצלמה מפיקה תמונות ברמה גבוהה ברוב המצבים [תמונות מול השמש בשקיעה מאכזבות לפרקים ולעיתים תמונות ב 600 מ"מ מחייבות חידוד] אם כי בתפריטים יש מקום לשיפור.

חלומם של רבים בתחום הזה הוא, לקבל איכות במשקל קל ולא להיסחב עם ערימת עדשות להחלפה.

הסוני הזאת עושה צעד גדול בכיוון. זו בהחלט מצלמה שמומלצת לחובב מתקדם ואפילו צלמי טבע ישקלו את רכישתה, כשלא ירצו להיסחב עם עדשות.

תארו לכם שמצלמה כזו תאפשר גם החלפת עדשה לרחבה נניח 10-24. בכך יהיה לנו ציוד קל, איכותי שמכסה את מרבית הצרכים ובמחיר מאוד אטרקטיבי. פשוט בינגו.

אין לי ספק שהחברות סוני, ניקון, קנון [ואולי נוספות] מכירות את הנושא ויכולות לייצר מצלמה באותו גודל של חיישן, עם 2 עדשות, כדי לתת לנו מוצר איכותי מזווית רחבה ועד טלה [10-600 מ"מ], קל ולא יקר יחסית. אלה מאי, למה להן, לנסר את הענף שעליו הן יושבות. גם כך ענף הצילום נמצא בהאטה בגלל הסמרטפונים למיניהם. לכן נראה שנצטרך מעט לחכות, אבל גם זה יגיע בהמשך ומצלמת הסוני שבכותרת, מסמנת בבירור את הדרך.

DSC_29675צצצצ4צ (Large)

עדכונים על הכתבות במדור עולם הצילום ותערוכת טבע עולמי, טבע מקומי 2016

בזמנו לא צירפנו לדוחות המבחן על המצלמות את הניקון D7200, עקב העדר שוני משמעותי מהדגם שלפניה. בעקבות בקשת קוראים אנחנו מעלים את הדו"ח כעת ואכן כאשר הניקון D500 המובילה בראש הסגמנט, עולה למעלה מפי 2, יש בהחלט היגיון רב לרכישתה והיא עדיין מצלמה נהדרת.

הכתבה הנוספת נותנת רקע ונתונים על הסרטת וידאו במצלמות רפלקס וללא מראה.

כרגיל נוספו צילומים לגלריה הראשית והמשנית ואתם מוזמנים לצפות בהם.

תערוכת צילומי טבע הבינלאומית במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, מתקיימת ביוזמת מוזיאון הטבע בלונדון וה BBC ומדובר בכ-100 תמונות שנבחרו מרחבי העולם. כמי שהיה גם בתערוכה הקודמת, מעט התאכזבתי. התמונות מוצגות ברובן בגודל קטן יחסית וכמוהו מבחינתי, היה גם אפקט -הוואו. התערוכה הישראלית יפה מאוד, למרות שגם פה ראיתי כבר עבודות מרשימות יותר.

להערכתי, כדאי לבקר למי שלא ראה התערוכה בפעמים הקודמות ומי שכן, שלא יגיע עם ציפיות גדולות מדי. התערוכה פתוחה עד 3 ספטמבר 2016.

DSC_0382ציצ (Large)

המלצה על סרט

גם באם אתם לא נמנים על מעריצי וודי אלן ממליץ לראות את סרטו : קפה סוסייטי

ראשית כצלמים של וידאו [וגם של סטילס] מאוד תיהנו, השחזור של התקופה מהמם והסרט המוגדר כדרמה קומית רומנטית משאיר את הצופה בדריכות נעימה עד סופו.

אומנם הסרט לא יחשב בין פסגות היצירה של וודי אלן, אך בהחלט מזומנות לכם, לעניות דעתי, שעתיים של הנאה.

DSC_1667צי (Custom)

סקירת ספרים

הספר: אנחנו המוח שלנו מאת דיק סוואב מנסה להוכיח שהכל נקבע על ידיי המוח, הקובע את מהלך חיינו, לרבות רמת הבריאות המשקל, אופי העבודה ,הפרופיל החברתי ועוד ולדבריו הכל או כמעט הכל, כבר נקבע על ידי המוח ולרצון החופשי שלנו אין כמעט תפקיד בחיינו.

מכיוון שאני מאמין ברצון חופשי ובהתפתחות אישית, פחות התחברתי לספר.

הספר: הקץ למחלות מאת ד"ר דייוויד אגוס הוא ספר חשוב בתחום, המביא מכלול של המלצות, חלקן ידועות וברורות וחלקן מהוות נקודת מבט חדשה בנושאים שונים. לא כל הממסד הרפואי יסכים עם כל דבריו, אבל מתעניינים בתחום בהחלט יפיקו תועלת מחלקים בתוכו.

DSC_1849צי (Large)

ולקראת סיום רשומה זו קבלו בבקשה ציטוט המיוחס להוגה הדעות, הסופר והמשורר ראלף וולדו אמרסון :

" בחיים לא תמיד הקלפים הטובים הם העיקר, לעיתים חשוב יותר לדעת לשחק היטב בקלפים הגרועים"

ולסיום רשומה זו, ממליץ לכם לשמוע שיר של זמר פחות מוכר [גם לי] שמו שי עמר בשירו :
באושר ובעוני.

תשמעו אותו פעמיים וגם אתם כבר תזמזמו את הפזמון.