כתבת מיקס 24

גילוי נאות: הייתי רל"ש של האלוף רחבעם זאבי [גנדי] ז"ל בתפקידו כאלוף פיקוד מרכז.

mix24001

אין זה משנה האם אינפורמציה כל שהיא, מתוך מה שדווח במשדר של "עובדה" בערוץ 2 הייתה ידועה לי, רק אדגיש כי בהאשמות החמורות בהם עסק התשדיר, בין באם הם התרחשו ובין באם לא, אני לא חשתי ולא ידעתי , מה גם שכל היום ובחלק ניכר מהלילה, היינו עסוקים רק במסגרת הצבאית המקצועית.

השאלה המרכזית לדעתי היא, האם נכון היה היום, 15 שנה לאחר הירצחו של גנדי, לעלות את התוכנית ששודרה וכיצד ניתן להעריך אדם \ מנהיג שתרומתו למדינה ברורה ומוחשית אך במעשיו האישיים נמצאו פגמים.

בהתאם להבנתי, ומעבר לשיקולי הרייטינג הגבוה, מפיקי עובדה החליטו להעלות את הדברים כדי להביא את הממצאים מבחינתם לציבור וזאת כדי ללחוץ ולהפסיק את תמיכת הממשלה [המוערכת בכ-10 מיליון שח מאז שנרצח] במורשתו הצבאית של האלוף זאבי.

לא מזמן שודרה תוכנית בערוץ 8 ובה הופיעו נשים מבוגרות שהסבירו שאז בשנות ה 80 – 70 האווירה הייתה לגמרי אחרת ולא סתם נקלטה ברחוב האמרה של: הטובים לטיס והטובות לטייסים. לא מעט מבין אלו ששירתו אז במפקדות בצבא, ידעו על קצינים בכירים שקיימו יחסים אינטימיים עם חיילות או קצינות צעירות ולא מדובר על מקרי אונס חלילה, אבל בהחלט פער הדרגות והתפקידים סייע להישנות המקרים שאינם תקינים . השנים עברו והחברה הישראלית בתחום זה התקדמה ולראייה אפשר להיזכר בסיום המסלול הפוליטי של האלוף יצחק מרדכי ומשפטו של הנשיא לשעבר קצב שהורשע באונס ומרצה את עונשו בכלא.

היום המודעות והרגישות גבוהים הרבה יותר [ראו גם מקרה השעיית תת אלוף אופק בוכריס] ובמקביל גם בצבא נפתחו תפקידי שדה ופיקוד לאפשרויות שיבוצן של חיילות וקצינות.

כשחוזרים למקרה הפרטי של גנדי עולה השאלה, האם לא היה הרבה יותר טוב וחכם לשלוח את התחקיר לידיעת המשפחה והגורמים אשר בסמכותם לבטל את התקצוב הממשלתי.

מה אמורים לחשוב כעת תלמידים לפני גיוס שנחשפו לפועלו? האם סימני השאלה ידבקו גם במנהיגים\מפקדים אחרים? ובכלל האם באופן עקרוני יש להעריך אדם על פועלו למען המדינה, כאשר נמצאו פגמים מוסריים מהותיים בהתנהגותו.

האם כתוצאה מתוכנית עובדה ישונה שמם של הגשר, או הרחוב, או המצפה הנושאים את שמו של רחבעם זאבי, לא נראה לי, אך ימים יגידו.

כשחשבתי על מורכבות הנושא נזכרתי בגנדי אחר המפורסם בכל העולם, מהאטמה גנדי. ההודי שנערץ על ידי מיליוני אנשים בעולם בזכות מורשתו שהטיפה לאי אלימות בכל תנאי ובכל מצב, זה מאוד יפה, נכון………?

ובכן תלוי את מי שואלים, כי אותו גנדי שלל לחלוטין את הקמת מדינת ישראל והתנגד לציונות.

fff

הגבלת שכר הבכירים זה טוב או רע

זה לא טוב, זה מצוין לדעתי.

לא צריך להתרגש מפרישה של בכיר כזה או אחר, שבמילא התקרב לסיום כהונתו ומשיקולי מס, מקדים במעט את הפרישה המתוכננת. שום פרישה המונית לא תהייה כאן, הלוואי ותהייה, קיימים הרבה מאוד מנהלים מוכשרים, שישמחו לתפוס את מקומם של "הפורשים" בשכר המאוד גבוה, שמאפשר כעת החוק.

במדינה שפערי השכר בה הם מזמן קטסטרופה, במדינה שהפערים בה הולכים ונהפכים לעמוקים, במדינה כה רגישה מבחינה ביטחונית ואשר הלכידות החברתית בה כל כך מושפעת מפער המעמדות, יש לברך על החוק שעדיין מאפשר ששכר הבכירים בחברה יעלה עד פי 44, משכרו של העובד בעל השכר הנמוך ביותר.

אין זה אומר שמדובר בסוף פסוק, כי לוביסטים ובעלי אינטרסים בכירים יחפשו פרצות בחוק, יתכננו אחרת את מבנה השכר ויעבדו על מהלכים נוספים, כדי לא להפסיד טיפה מעטיני הממון.

באותו עניין, לדעתי יש לאסור על התקשורת לפרסם במרוכז את משכורות המנהלים לפי ענפים [מלבד באם עברו על החוק] פרסום זה דחף בשנים עברו להשוואות בין המנהלים והחברות, תוך צמצום פערים והעלאת רף המשכורות, רק כלפי מעלה.

בנוסף לדעתי, יש לקשור בין ביצועי החברה לבין שכר המנהל ולהפחית משכרו כאשר החברה מפסידה.

בכל מקרה למרות שלטעמי זה מעט מדי ומאוחר מדי, יש לברך על החוק ועל האנשים שדחפו להגשמתו, בתקווה כי בהמשך הנושא יתרחב גם לענפים חשובים נוספים במשק.

mix24009

ישראל היא אימפריה, כך מרבים לכתוב גולשי אינטרנט מתלהמים, האומנם?

הם כמובן מתכוונים לכך שמשאבנו וכוחנו הצבאי הינם בלתי מוגבלים ודי בכך, כדי שלנצח נחייה עם היד על ההדק.

כל פעם שיהודי שפוי ולא משנה מאיזה צד של המפה, מעיז לדבר על פיתרון מדיני, הוא הופך לאויב הציבור ושמאלן קיצוני, מתרפס ובלתי נלאה.

דעתי ידועה לקוראי הבלוג. מדינת ישראל היא מדינה חזקה בפני עצמה, אך חלק משמעותי מכך הוא בזכות הסיוע האמריקאי. ראש הממשלה מבזבז זמן יקר ואנחנו לא מתקדמים ויש שיגידו שאנחנו אט אט מתקדמים לאחור, גם מבחינת יחסנו עם ארה"ב.

אין ספק שיוזמה מדינית מצידנו, מתוך עמדה של כוח וללא ויתורים על הקווים האדומים שלנו, הייתה מורידה משמעותית מהלחץ הבינלאומי שמופעל עלינו ומחלישה לטווח ארוך את אויבינו, לרבות ארגוני הטרור ותנועת הBDS -.

בנושא ה- BDS ומדיניות החרם שלהם, אנחנו מתנהלים בצורה רשלנית עד כדי מחדל לאומי. אדוני ראש הממשלה, מה עם שר חוץ במשרה מלאה, מה עם שר ההסברה?…. בעידן בו כל אדם יכול להעביר תמונות וסרטונים מזירת ההתרחשות אשר בה באופן עקרוני, חיילים מול אזרחים לא נראים טוב בלשון המעטה ולא משנה כמה אנחנו צודקים.

בתקופה בה למרות פיגועי טרור בעולם, מצבנו המדיני מורע. בתקופה בה מטילים סנקציות על מוצרים מישראל, בתקופה בה מוטל עלינו חרם אקדמי, בתקופה שבה תנועת ה BDS הולכת ומתחזקת בעולם, כולל בקמפוסים בארצות הברית, אשר יצמיחו את דור המנהיגות הבא שלהם, מר בטחון, ראש הממשלה, פועל לכיבוי שרפות נקודתיות בלבד והמחדלים בשטח הולכים וגוברים, עד כדי חשש לסכנה ברמה האסטרטגית בעתיד.

עצוב וחבל, בואו נקווה, שמשהו מהותי ישתנה בממשלת ישראל ובמהרה.

mix24005

הפרטה ורפורמה בענף הביצים, או הרס כלכלי של משפחות בגבול הצפון.

הרבה מאוד רפורמות נעשות לכאורה, כדי להפחית את הריכוזיות והפיקוח הממשלתי ולהעבירם לידיים פרטיות. מה שקורה בפועל הוא, שהממשלה משקיעה עוד מיליונים כדי שכיסם של בעלי ההון יתפח והם ימשיכו וישתלטו על "ביצי זהב" נוספות.

בהתאם לרפורמה המוצעת, הממשלה עצמה תשקיע מיליונים בבניית לולים חדשים [רוצה לומר מכלאות צפופות,שבהם לתרנגולות לא יתאפשר להזדקף] על קרקעות של יער ושמורות טבע בגליל, כדי שמי שיפעיל אותם הינן חברות שמחזורן 100 מיליון ₪, כלומר שוב בעלי ההון.

כל זה יעשה על חשבון פרנסתן הצנועה של משפחות החקלאים שבחלקן הגדול סמוכות \ יושבות על הגבול הצפוני ומהוות חייץ אנושי בימי מלחמה וטרור.

הא…..ועיקר שכחנו, בסוף התהליך, נשלם 10 אגורות פחות לביצה.

בקיצור, מישהו פה נפל על הראש.

לסיכום, רק מאבק ציבורי ישמור על חקלאי הגבול. הרפורמה שאינה בסדר עדיפות גבוה, צריכה לשים דגש על העברת גידול התרנגולות ללולי חופש נטולי כלובים, במסגרת החקלאות הקיימת. כל זאת כדי לאפשר פרנסה סבירה לאנשים הנושאים בנטל הביטחוני ולא להוסיף ולהעשיר את בעלי ההון על ידי העברת קרקעות מדינה וכסף ציבורי לידיהם , תחת השם "רפורמה".

mix24007

ראש הממשלה הצהיר שהגולן יישאר לנצח בידינו – עשה בחוכמה או שלא.

לא מכיר ישראלי אחד שרוצה להחזיר את רמת הגולן. נראה לי שיש על כך קונצנזוס מאוד רחב. זהו איזור חיוני ולא ניתן בשום קונסטלציה לחזור ולהגיע למצב של ירי והפגזות מהרמה למטה, לעבר היישובים שלנו.

אבל כזכור ממשלת ישראל וראש הממשלה שסוגר קדנציה של 10 שנים הם הריבון במדינה.

אז במקום לדבר תעברו למעשים, תקימו יישובים, תעבו את היישובים הקיימים ותחזקו משמעותית את אחיזתנו בחבל ארץ זה .

אין שום ספק שבעזרת תוכנית לאומית הכוללת הטבות, ניתן להכפיל ולשלש את אוכלוסיית רמת הגולן בזמן קצר. ברור לכל כי אוכלוסיית רמת הגולן גדולה וחזקה, תהווה עוגן משמעותי להשארת השטח לעד, כחלק ממדינת ישראל.

אז למה לדבר, למשוך את תשומת הלב ולהעמיס עלינו דיונים והחלטות נגדנו באו"ם ובמוסדות נוספים. צריך פשוט לעשות ושלב ההצהרות בזמן הזה מיותר והלוואי שלא יזיק.

mix24006

מחקרים בנושאי השפעת מולטי ויטמינים ומינרלים על אנשים בגילאי 50 ומעלה.

כ-30% מהישראלים נוטלים קבוע תוספי תזונה [ויטמינים, מינרלים, צמחים וכדומה] אצל אנשים מבוגרים [מעל 50] מדובר על מעל ל-50%. השוק בישראל בצמיחה ומחזורו נאמד בכ-900 מיליון שח.

3 מחקרים בארה"ב שבדקו האם יש לתוספי התזונה השפעה מטיבה מבחינת תוחלת חיים, הגנה בפני מחלות לב וסרטן ותפקודי מוח, לא מצאו יתרון בנטילת התוספים.

התוסף היחיד שנמצא כיעיל באחד המחקרים הינו ויטמין 'D אשר נמצא מועיל בחיזוק העצמות ומניעת שברים. ההמלצות הינם לאכול בריא, להיות פעילים וליטול תוספים רק במקרה של חוסר.

הבעיה שבבדיקות דם בישראל [בניגוד למכונים פרטיים בגרמניה למשל] נבדק רק מספר מצומצם של ויטמינים ומינרלים והתמונה המתקבלת בנושא זה אינה מלאה.

עם זאת לאנשים הסובלים מבעיות עיכול, כן מומלץ להתייעץ עם רופא\מומחה בתחום ובהתאם לקחת מולטי ויטמין\מינרל, בכפוף לתוצאות של בדיקות דם תקופתיות.

mix24004

על פסולת ברשות הרבים ומה זה אומר עלינו כעם הנבחר.

כתבת מיקס זו נכתבת בסיום חופשת הפסח [לוקח זמן עד לעליה לרשת]. בגדול, כל מי שלא נסע לחו"ל ואין להם אילוצים, טיילו ברחבי הארץ או מקסימום ברחבי השכונה…….

כמויות הזבל באזור הכנרת לא תאמנה ובכלל, בכל מקום שבני ישראל עוברים בו נשארת אשפה כאילו אין מחר. מה זו ההפקרות הזאת, היכן החינוך הבסיסי ?, למה הישראלים מזהמים ומשאירים אשפה, כאילו אחריי המבול?

אז נכון יש מתנדבים שראויים לכל ההערכה ולא מעט עובדים בשכר [מתחת למינימום] שמנקים לאחר מכן, אבל בואו נודה על האמת הישראלים משאירים לכלוך מוגזם ברשות הרבים והגיע הזמן שהמושג "הישראלי היפה" יהיה תקף גם כאן ולא רק אצל יחידי סגולה.

אז אתם לא פראיירים כשאתם מנקים אחרכם, אתם אזרחים טובים יותר, במדינה שיהיה יותר נעים לגור ולטייל בה.

mix24002

כמה מילים על רפורמות ושרים [בריאות וחקלאות] במבחן העשייה.

מבקש להגיד כמה מילים טובות על השר יעקב ליצמן למרות שהאתגר האמיתי עוד לפניו.

נראה ששר הבריאות לוקח ברצינות את תפקידו. הרפורמה שיזם על הכנסת קופיקס ורשתות מוזלות לבתי החולים ראויה, אך לשמחתנו אינה נוגעת למרבית הציבור במרבית השנה אך הרפורמה נגד ג'אנק פוד ובעד אוכל בריא, ברוכה חשובה ונוגעת לכולנו.

על מה נזעק עומרי פדן הבעלים של מקדונלד'ס בישראל ?, עם כל הכבוד לשיפורים שהוכנסו שם, עדיין הרכיב העיקרי הוא בשר בקר, אשר אכילתו בכמויות אינה בריאה וגם גלידות ומשקאות ממותקים, אינם נמצאים בדיוק בפסגת הבריאות.

קמפיין למען צריכת מזון טבעי וכמה שפחות מעובד, הרבה ירקות, פירות, דגנים מלאים,שמן זית אגוזים ועוד [למעוניינים בהרחבה ראו בכתבות המיקס הקודמות] עם הרבה פחות סוכר ומלח הוא בהחלט חשוב ופה מגיע לשר הערכה ועידוד על פועלו.

עם זאת מבחנו העיקרי של השר ליצמן, יהיה לטפל בזיהומים בבתי החולים שגורמים מדי שנה לכ- 5000 ישראלים למות כתוצאה מהזיהומים ולא ממחלתם.

זהו מספר בלתי נתפס ובלתי הגיוני בעליל. בשנה גרועה מספר ההרוגים בתאונות דרכים הוא כ-400 בני אדם. ברור שכל אדם הוא עולם ומלואו, אבל 5000 אנשים שנפטרים כתוצאה מזיהומים בבתי החולים ולא ממחלתם, זהו מחדל לאומי! שצריך לטפל בו בכל הכוח. אז קדימה השר ליצמן, בוא נראה אותך סוף סוף, עושה טיפול שורש בנושא.

וכעת כמה מילים על הרפורמה הכוללת בחקלאות [לא רק בנושא הביצים] ולשר אורי אריאל. בעובדה יותר ויותר חקלאים בנגב, בערבה ובגליל מפסיקים לעבד את השטחים החקלאיים מחוסר כדאיות. הסכנות העלולות לנבוע כתוצאה מהפחתת חקלאות עברית וקניה סחורה בלתי מפוקחת ברובה מעזה מהגדה ומיבוא, הינה מעשה חלם לטווח ארוך,הרבה אחרי שיתפוגג טעמה המתוק של הוזלת המחיר הצפויה. בנושא חשוב זה היה מקום לבצע עבודת מטה עם ארגוני החקלאיים ולהביא תוכנית לרפורמה משותפת, תוך טיפול בכל שרשרת השיווק והתיווך עד לצרכן, אבל כנראה שבישראל 2016 זו בקשה מוגזמת והחקלאים המצפים משר החקלאות לטיפול יעיל ובדומה למתנחלים, צפויים להתאכזב. עם זאת הנושא עוד לא סגור ועשויים לחול שינויים, נמשיך לעקוב.

mix24008

אלוף במיל דורון אלמוג – היכן ישנם עוד אנשים כמו האיש הזה…..

דורון אלמוג  [אברוצקי] היה קצין קרבי מצטיין בצה"ל ולא עוד קצין מן השורה [למרות שאנחנו מעריכים כל חייל וקצין]. דורון שהתנדב לצנחנים, שירת בין השאר כמפקד הסיירת,  מגד הנח"ל המוצנח, מפקד שלד"ג, מח"ט צנחנים, קצ"חר,  מפקד אוגדת עזה ואלוף פיקוד דרום.

שירותו משובץ במבצעים, בלחימה ותמיד בחזית.

לדורון נולדו 3 ילדים מתוכם ערן שסבל מלקויות [אוטיזם ופיגור שכלי כתוצאה מפגיעה מוחית בלידה] ונפטר  כשהוא בגיל 23. הקשר בין דורון ובנו ודרכו לכל אוכלוסיית החלשים בחברה היה נדיר והפך למרכזי בחייו. דורון יזם והקים [גם לאחר שבנו נפטר] את הכפר השיקומי עלה נגב – נחלת ערן.  דורון התמסר לנושא בכל נימי נפשו, החל מנתינת יחס אישי לכל חוסה בכפר, עבור דרך הביצוע והפיקוח על הכפר כדי שימלא את ייעודו בצורה הטובה ביותר וכלה  בפעילות התנדבותית בגיוס תרומות לכפר שיבטיחו את המשך קיומו, ברמה הנדרשת.

ב – 2016 קיבל את פרס ישראל למפעל חיים.

אומרים שחוזקה של חברה, נמדד עפ"י החוליה החלשה שלה, דורון דאג לחזק אותה ככל שניתן והוא מסוג האנשים המאירים  לכולנו את הדרך.

DSC_0158ממצ5צ (Large)

סקירה והמלצות על סרטים וספרים.

הסרט :חתונה יוונית 2 – לטעמי פחות טוב מסרט המקור. נחמד וחביב, לא יותר.

הסרט: ברוקלין – לכאורה עוד סרט אהבה רומנטי. מעשית, מי שראה התרשם בוודאי מהאווירה של שנות ה-50, מהדילמות, ומהמשחק המשובח. בקיצור, מומלץ.

הסרט: אן – אפרופו מבול תוכניות הריאליטי העוסקות בבישול המציפות אותנו, כל כך שונה. באם לא יצא לכם לראות אל תוותרו, משחק נהדר ומרגש.

הסרט: הוא + היא – סרט המצולם יפה בהודו, הרבה מלל, אוהבי הסרטים הצרפתיים יאהבו, השאר ינועו בין לא יסבלו, לבין סרט נחמד וחביב מאוד.

הספר: מאושרים לתמיד מאת ריק הנסון, נוירו פסיכולוג. תורגם לעברית 2016.

המחבר מסביר מדוע חוויות שליליות או מחשבות שליליות קונות להם אחיזה במוח יותר מאשר חוויות או מחשבות חיוביות [כשריד מימים קדומים.] המחבר מבקש שננחיל את הטוב בתוכנו, כאשר כל חוויה חיובית משמשת כר לתרגול על ידי העשרתה וספיגתה. בנוסף הוא מבקש שנקשר מחשבה ורגש חיובי עם חוויה שלילית כדי להחלישה או לחוויה חיובית אחרת כדי לחזקה. לטענתו ככל שנמשיך בתהליך, ניצור במוח מבניים עצביים חדשים שיביאו לרוגע, שמחה והרגשה טובה ובכך אמורה יכולתנו הנפשית להתחזק. לטעמי הנושא פחות ישים ומכאן שאיני ממליץ עליו.

הספר: חשיבה חיובית כדרך חיים, מאת שירלי נס ברלין. הוצאה לאור 2006.

נזכרתי בספר הזה שאינו חדש, שנכתב על ידי אישה ללא מוניטין בינלאומי ובכל זאת באם לקרוא רק אחד משני הספרים המוצגים פה, זה הספר. למה? כי הגישה נכונה לטעמי ההמלצות ישימות, מותר לטעות [ומי לא טועה] ובניגוד לשם הספר, הוא אינו מרופד בסיסמאות, אלה מתעל נכון את הרגשות, למקום הרבה יותר נינוח ונכון – מומלץ.

mix24003

עדכון על הכתבות במדור: עולם הצילום ובגלריות.

במדור עולם הצילום נוספו 2 כתבות על מצלמות חדשות וחשובות של חברת ניקון. ניקון D5 מצלמת הדגל החדשה וניקון D500 , המציבה רף חדש בפני מצלמות הקרופ.

נוספו צילומים חדשים לעיונכם בגלריה הראשית ובגלריה המשנית.

לקראת סיום רשומה זו ציטוט המיוחס לקונפוציוס:

DSC_2438צצח (Large)

" התהילה הגדולה ביותר שלנו אינה בלעולם לא ליפול, אלא בלקום בכל פעם שאנו נופלים"

לסיום רשומה זו, בואו נאזין לעוד זמר ישראלי שהוא גם יוצר מוכשר ברמות . אביב גפן בשירו : מקסיקו.

חג הפסח עבר, אבל לאחל לכולנו : חג אביב שמח, זה תמיד בזמן.