כתבת מיקס 9

בואו נשב על זה או שלא ? על הסיכונים בישיבה ממושכת.

מי שאין לו כיסא משרדי נוח שיקום, או אולי שיירדם במאוזן על כורסת הטלויזיה. הולכים ומצטברים נזקים על הסכנות הטמונות בישיבה ממושכת. עפ"י המחקרים, אנשים מבוגרים יושבים כ- 10 שעות ביממה [ישיבה מול מחשב, בעבודה, באכילה, בבתי קפה, מול הטלויזיה ועוד] לטענת החוקרים ישיבה מרובה זו, מגבירה את הסיכון לסרטן ערמונית וסרטן השד, מגבירה סיכונים לסוכרת ואירועי לב ובאופן כללי מקצרת את תוחלת החיים. אגב לטענתם, גם מי שעושה כושר באופן קבוע, ניזוק משמעותית מישיבה מרובה.

DSC_2764צ (Large)

מה עושים ?,  ראשית , באם כבר יושבים בבית, שהכיסא יהיה ארגונומי ומותאם אישית לנוחותכם, קיימים גם כסאות בר וכסאות כריעה המיועדים למזער נזקים של ישיבה ממושכת.

שנית והכי חשוב , אתם כבר מודעים לנושא,  אז פשוט קומו מדי פעם  להפסקות יזומות [המהדרים ישלבו תרגיל מתיחות,  או סטפר לרגליים, בעת השהייה בבית ].   כלל האצבע הינו, להשתדל שלא לשבת ברציפות מעל לחצי שעה ובאופן כללי לקצר ככל האפשר, את שעות הישיבה מדי יום.

על תדלוק המכונית, תדלוק הריאות ואיך כל זה קשור להליכה ספורטיבית.

במרבית החלקים העירוניים והתעשייתיים בישראל קיים זיהום אויר. אחד החומרים שצריך להיות ערים אליו בקוקטיל הזיהום הוא בנזן. בנזן הוא חומר רעיל המסרטן [לא עלינו] גם ברמות נמוכות. הוא מצוי בין השאר בסיגריות, [ גם באם אינכם מעשנים, התרחקו ממעשנים – עישון פאסיבי] בפליטות של מפעלי תעשיה, בשריפת חלקי פלסטיק ובפליטת מנועי המכוניות.

DSC_0516צמ (Large)

אז בפעם הבאה כשאתם מתדלקים את הרכב, תתחשבו גם בצפיפות המכוניות בתחנת הדלק  ובאם ניתן  אל תתעכבו יותר מדי, כדי שתספגו  מעט ככל האפשר, מהחומרים הרעילים.  בהמשך, החניתם  את הרכב ויצאתם להליכה או ריצה – נהדר, אבל למה בצמוד לכביש ראשי ? מן הסתם יש בקרבת מגוריכם פארק,  או אזור עם תנועת מכוניות מאוד דלילה, תעשו שם את הפעילות והריאות יודו לכם לאורך זמן.

או קי, חזרתם לרכב ואתם מפעילים מיד את מיזוג האוויר ומשייטים לדרככם…… שתהייה לכם דרך צלחה, אבל יש הטוענים שהיא לא דרך בריאה. מדוע?

 מיזוג האוויר שהפעלתם עם חלונות סגורים, ישלח לריאותיכם את כל האוויר החם, כולל מחלקי הפלסטיק, זהו אינו אויר נקי בכל מקרה והמחמירים טוענים שבימים חמים במיוחד,  תיתכן גם פליטת בנזן מהפלסטיק. לכן מומלץ  לפתוח את חלונות הרכב לאווררו,  לאחר 2-3 דקות, להפעיל את המזגן לעוד דקה שתיים,

כשחלונות הרכב פתוחים ורק לאחר מכן לסגור אותם . אני  אגב, קיבעתי את המזגן למצב "סרקולציה",  כדי לא לקבל ישירות את פליטות האגזוזים שלפניי ואחת לכמה זמן, פותח את החלונות באזור נקי יחסית  [תוכלו לפנטז על שוויץ, אבל זה לא עוזר] וסוגר אותם מיד שוב.

DSC_1825מ (Large)

הישרדות – על החיים ברחוב של אנשים צעירים ללא בית.

ב- 20 אפריל התפרסמה כתבה בשם זה בידיעות אחרונות.
אף אחד מהקוראים בבלוג אינו ילד ובתוכנו אנו מודעים למציאות  של מה שנקרא: החיים בחצר האחורית של חסרי הבית. אולם כאשר הדמויות הופכות להיות אנושיות וסיפור חייהם הבלתי אפשרי נפרש בפניך, אתה מבין באיזו חברה אנחנו נמצאים וכמה ארוכה הדרך שיש עוד לעשות.

מדובר בצעירים וצעירות בני 18-30 שחיים ללא שום מושג וודאות היכן ילונו, או יעבירו את יומם מחר. במהלך הכתבה נפטר אחד הצעירים. הלו זאת מדינת ישראל. יש פה משרד רווחה ?! ושיהיה ברור הבעיה תקפה מילדים ועד קשישים, פשוט החליטו שהפעילות בתחומם לשם שיקומם, אינה מספיק חשובה. הם סידרו לעצמם מילה מכובסת :  "דרי רחוב"  ומדי פעם מכינים דוחות על היקף הבעיה המשוער…..

העניין הזה שעובר לידינו, הוא בלתי נתפס. אז נכון, יש לא מעט עמותות ובהם מתנדבים שעושים עבודת קודש ולדעתי לפחות אחד מתוכם צריך להדליק ביום העצמאות משואה כדי  "להאיר" את הנושא ולתפארת מדינת ישראל…..

חלק לא קטן מתוכנו, גם תורם לארוחות חג לנזקקים, אבל אותם אנשים צריכים  לאכול מדי יום ומה עם אלה שאין להם  כסף לפרוסת לחם והם לנים תוך סיכון חייהם וחיי אחרים במבנים נטושים ופשוט נמצאים אשכרה בהישרדות,  בהבדל מהותי אחד, אצלם זה לא ריאליטי, אין הפקה ואין סיכוי שיהפכו לסלבס,  שיגידו תודה באם יישארו בחיים.

לא ברור לי איך המכובדים שרי האוצר והרווחה, עוברים על העניין הזה, בשלווה סטואית לסדר היום.

לדעתי,  גם  לנו האזרחים  [כל אחד באמצעיו]  אסור להתעלם מהנושא ולקבל אותו. יאמרו לכם ששמיכת התקציב קצרה, בולשיט… דיברנו על פתרונות, למשל תעלו דרסטית את מס ההכנסה, למנהלים המשתכרים שכר לא הגיוני.

מבחינתי, באם כלו כל הקיצים, תגבו מכל אזרח [מעל העשירונים בתחתית] 5 שקלים לחודש וחסלו את הבעיה. הכשירו מתחמים [מקלטים ?] לחסרי הבית [ואל תדאגו מביקוש מואץ, פתרונות  אלו לעולם לא יתקרבו  ברמתם למגורים סבירים, והינם מיועדים רק לחסרי הבית מזוהים, לאחר שהעבירו תקופה ארוכה מחייהם ברחוב], חייבו אותם בחוק ללכת לעבוד [באופן בסיסי כל אדם מעוניין להציל את כבודו] או צרו משרות יזומות עבורם, או כל פתרון אחר, רק על תשאירו את המורסה הזאת להתפשט במדינה.

DSC_2403צ (Large)

 הישרדות – תרבות הבילוי במועדונים

חייל גולני בן 19 נדקר ומת כתוצאה מהדקירה בפתח מועדון ברעננה.             מקרה זה מצטרף למאות מקרים של קטטות במועדונים, על רקע שולי כזה או אחר, שחלקן לצערנו מסתיימות במוות.

מה גורם לאנשים נורמטיביים לכאורה [לאו דווקא במקרה הזה], לשלוף סכין ולדקור, מה גורם לצעיר להפוך את עורו ולפעול כמו אחרון העבריינים, בקרב לחיים או למוות,  בשל מניע הזוי.

התשובה ברורה ופשוטה אלכוהול. כמו בפרסומת הידועה – "זה האלכוהול שנוהג ולא אתה" באותה מידה, זה האלכוהול שמוביל לתגובות  האלימות ללא כל פרופורציה ולמעשי הרצח.

מה עושים,  כדי להקטין דרסטית את התופעה. מכיוון שלא נראה שיוצבו מכונות שיקוף בפתח כל מועדון, כדי למצוא סכינים וכלי נשק אחרים אצל הנכנסים. צריך לקבוע תקן מחמיר של כמות המאבטחים הנדרשת לכל 100 איש במועדון . יותר מאבטחים משמעותם יותר בדיקות ויותר אפשרויות להשתלטות בתחילה של קטטה, לפני שהיא הופכת לרבת משתתפים.

בנוסף ואולי הכי חשוב, יש להגביר את הענישה על העבריינים ולהטיל עונשי מאסר חמורים, למי שהשתתף בקטטה, גם באם לא היו נפגעים בנפש אלה   "רק"  פצועים.

על משרד החינוך וצה"ל [מבלי להסיר אחריות מההורים] לקיים סדרות חינוך, המדריכות  להתנהגות נאותה, הקטנה שתיית האלכוהול, והוקעת העבריינות .

רק שילוב של חינוך, הגבלת האלכוהול, ועונשים חמורים ומרתיעים יצמצמו את התופעה המזוויעה.

DSCל_0379בלמ (Large)

על הקשר בין שירות לקוי, שחיקת האזרח  ורגולציה לחברות.

באם תתקשרו לאחת מחברות הכבלים ותרצו להצטרף כלקוח, זמן ההמתנה הטלפוני שלכם יהיה פחות מדקה. אבל באם אתם נמנים על לקוחות החברה ואתם רוצים לעשות שינוי כל שהוא, נאמר להוסיף או להפחית ערוצים ,  כדאי שתצטיידו במזון, שתיה וסבלנות של פיל.

באותה מידה באם יזהו בחברות ביטוח, כי אתם מעוניינים ברכישת ביטוח פנסיוני כל שהוא, השירות יהיה מוזהב, שופרא דשופרא,

אבל באם תרצו למשל להוריד את דמי הניהול המופרזים ,  "ייבשו" אתכם על הקו ורוב הסיכויים שבסיום תקופת המתנה ממושכת ובלתי סבירה, יגידו לכם שהנציג המתאים, יתקשר  אלכם "בהקדם".

DSC_1268מ (Large)

גם חלק מהחברות הסלולריות פועלות באותה מתכונת [ מאז רפורמת כחלון, השתנו דברים לטובה] רוצה להצטרף כלקוח ? נצא לקראתך מעורנו כדי שתקבל שירות יעיל ומהיר. אבל לאחר שהצטרפת ואתה רוצה לשנות, לברר חשבונית, אתה הופך באחת [מבחינת השירות] להיות לקוח סוג ז'.

חלק ניכר מהחברות נתונות תחת פיקוח / רגולציה כזו או אחרת ולכן אסור להתעלם מהתופעה ולתת למצב הזה להפוך לנורמטיבי. כדאי לקבוע כללים לגבי זמן המתנה מקסימלי בטלפון,  מועד חזרת נציג שירות לקוחות וכיו"ב דברים הקשורים במתן שירות סביר [לפחות] ללקוח.

DSC_3595צ (Large)

על רקע הדברים הללו לא מפתיעה הצלחתו של אתר  – נתק . האתר נותן שירות חינמי [בשלב זה] לניתוק על פי בקשתכם מחברת כבלים, טלפון, סלולרי או אינטרנט ללא   עצבים ובזבוז זמן מיותר. למעוניינים להתנתק, השירות לדעתי – מומלץ!

——————————————————————————————————————-

לקראת סיום כתבת מיקס זו, מבקש להפנות את תשומת לבכם לכתבות חדשות במדור : עולם הצילום. בעדכון הבא תשולב גם בכתבת המיקס, כתבה הקשורה לצילום.

DSC_2840ממ (Large)

וכעת קבלו בבקשה ציטוט שעשוי להתאים לכולנו והפעם מבית מדרשו של אריסטו:

" חשוב כמו בן אדם חכם, דבר כמו אדם פשוט."