כתבת מיקס 27

ב-20 לינואר יושבע דונלד טראמפ ויהפוך לנשיא ארצות הברית. זה אותו טראמפ, שאף פרשן רציני לא צפה בתחילת תהליך הבחירות המוקדמות, שהוא יהיה מועמדה של המפלגה הרפובליקנית למשרת הנשיא. גם לאורך כל מערכת הבחירות, הסקרים הכתירו את הילרי קלינטון כמנצחת.

DSC_26082צצמ2 (Custom)

חייבים להודות, האיש בוטה, לפעמים יותר לפעמים פחות, אבל הוא עשה בית ספר לשיווק, תוך שהוא מככב גם ברשתות החברתיות וגם בתקשורת הממוסדת ומנצל בהצלחה אפילו את השערוריות שנקשרו בשמו . הוא היטיב להבין ולתפעל את גל המחאה נגד הממסד הפוליטי ורכב עליו ישירות עד למשרה הבכירה בבית הלבן ובעולם כולו.

השאלה הגדולה מבחינתנו, היא מה תהייה מדיניותו בפועל לגבינו, הישראלים. האם היא תהייה אוהדת ועקבית כפי שהוצגה בקמפיין, או מזגזגת כתוצאה מאינטרסים מנוגדים . האם טובת ישראל בכל תנאי באמת תעמוד לנגד עיניו, או שיופיעו שינויים לרעה, בשל לחצים ואינטרסים מנוגדים שיופעלו עליו.

וגם אם יממש את החלטתו להעביר את השגרירות לירושלים, האם העולם המוסלמי ימחה על כך בשקט יחסי, או מצויה לפנינו [חס וחלילה] מערכה קשה ומאוד לא פשוטה שתאחד את הפלגים ברחוב הפלסטיני ואת מרבית המדינות הערביות נגדנו ונגד הנושא.

כך או כך, לנשיא ארצות הברית יש השפעה ניכרת על איכות חיינו בשכונה הקשה שלנו [בה משולבת המדינה], בתוך המזרח התיכון.

אדם בכיר נוסף אשר לו השפעה מהותית על איכות חיינו, נמצא לאחרונה בראש מהדורות החדשות. כידוע ראש הממשלה נמצא בחקירות. גלידת הפיסטוק נדחקה הצידה בפני סיגרים משובחים ושמפנייה ורודה בכמויות מסחריות [תודו שגם אתם מקבלים מחברים מתנות במאות אלפי שקלים….] בנוסף קיימות הקלטות לפיהם בוצעו לכאורה, תיאומים עם יריבו מהתקשורת מר נוני מוזס [שבכל מקרה לא ייצא טוב מהנושא]. בסדרת פגישות של שעות, הם דנו על הקטנת השפעתו של “ישראל היום”, בעת שכל שאר הדברים העומדים לפתחו של ראש הממשלה [מחירי הדיור ויוקר המחיה, מצבנו הביטחוני, המדיני והשלום שבפתח…, תשתיות, פערי מעמדות וכיו"ב] מטופלים הרי נהדר. אז לא פלא שראש הממשלה גילה אמפתיה, גם בשיחה עם תושבי עמונה כשהסביר להם שגם הוא ידע פינוי קשה מהו, מהבית הממלכתי ברחוב בלפור, היישר למלון 5 כוכבים, או אולי מוטב לאחוזה בקיסריה….

אז באמת חברים, מה קורה פה, אין טאבו על בית ראש הממשלה ……

DSC_0161ציצ21 (Custom)

אפשר לגחך, אבל קיימת בעיה רצינית. מי יתפוס את מקומו של מר נתניהו בבוא היום?.

נראה שהשר ישראל כץ מטפח ציפיות, כשהוא אומר בזחיחות לשר האוצר [ודרכו גם לראש הממשלה] “אם היו עושים בדיור, מה שאני עשיתי בתשתיות, לא הייתה היום בעיה"

ברור לגמרי, למר כץ פשוט עוד לא יצא לנסוע ברכבת התחתית המרושתת בכל המדינה, או ברכבת המהירה לאילת, או באוטובוסים החשמליים, או להמתין במאות פקקים כדוגמת נתיבי איילון, או לנסוע בכבישי דמים כמו כביש הצפון, או להיכנס בכל הכוח ולהפחית דרסטית את תאונות הדרכים, או לסיים את הקרקס המשפטי והאכיפה שאיננה קיימת על רוכבי אופניים חשמליות ועוד ועוד. בקיצור בקצב הזה ועם החלופה הזאת, אני עוד אתגעגע לביבי.

מרוב געגועים למר נתניהו, נזכרתי בדבריו, לפיהם המליץ לפני כמה שנים לאזרחים לקנות דירות בדרום. הוא שכח להזכיר כי גם לפני 8 ו-7 שנים הוא הבטיח להוריד את מחירי הדיור, אז הוא אמר!

בפועל הדברים היום בשטח הרבה יותר גרועים מערב המחאה ב- 2011. אומנם רואים התמתנות בביקושים, אבל המחירים עד כה לא מפסיקים לעלות ולעניות דעתי המחאה אינה פורצת שוב, כי תוכנית מחיר למשתכן מקבעת בשלב א 60,000 זכאים, תוך שהיא אמורה לטפל בכמות דומה בשלב ב.

התוכנית שגם עליה יש ביקורת [ לרבות הבקשה להרחיבה למשפרי דיור, תוך העלאה משמעותית בהתחלות הבניה ] אפשרה עד כה רק לכ- 8000 משקי בית להגריל דירות במחיר שנקבע, אלה מאי, השר כחלון והממשלה לא נתנו דעתם לשוק המשכנתאות, שהוא מהותי לא פחות ולפעמים יותר ממחיר הדירה ה"סופי", שהרי הזוגות הצעירים לוקחים משכנתאות על רוב רובו של מחיר הדירה והבנקים שכידוע יודעים לזהות ביקוש והיצע ולמקסם רווחים, העלו את שיעור הריבית הממוצע [למרות שזו לא הועלתה על ידי בנק ישראל] במסלול צמוד מדד מ2.48% בנובמבר 2015 ל-3.65% שנה לאחר מכן ואת שיעור הריבית השקלית מ2.42% תוך שנה ל-3.21% בנובמבר 2016. רק העלאות ריבית אלו, מגלמות לפי ההערכות התייקרות של בין 200 אלף לחצי מיליון שקל לדירה . כלומר רק מהלך זה, מחק למעשה את הטבות התוכנית מחיר למשתכן ומשאיר את הזוגות הצעירים למסלול ארוך [לרובם של 25-30 שנה] של תשלומים גבוהים וקושי לא פשוט.

כדי להשלים את התמונה צריך לומר שגם מצבם של שוכרי הדירות אינו טוב. דמי השכירות מטפסים בהתמדה והתקוות שתלו בחוק שכירות הוגנת התנפצו, לאחר ששרת המשפטים רוקנה אותו כמעט מכל תוכן משמעותי, ללא פיקוח על המחירים וללא הקמת גוף יעיל ומהיר לפתרון בעיות שכירות המצב נשאר גרוע כשהייה. אפילו החברה הממשלתית שהוקמה בנושא "דירה להשכיר", מסרה השנה בשכירות בסה"כ , תחזיקו טוב, 273 דירות. נראה שאי מציאת פתרון רדיקלי בזמן הקרוב, כמו הקמת מתחמים גדולים למגורים בשכירות הוגנת ולטווח ארוך, תאיץ את האפשרות להתפרצות המחאה הבאה.

DSC_0303צצ (Custom)

על מה עוד התבשרנו בסוף השנה ?, מניית טבע "מניית העם" ירדה בשנה האחרונה ב 44% והתוואי העתידי של המנייה לא נראה טוב. בדיעבד ונכון לעכשיו, הרכישות האחרונות של החברה היו יקרות מדי שלא לומר מגלומניות ושוויה של טבע הנסחרת היום בשווי שוק של 36 מיליארד דולר, מתקרב לשווי החוב שלה . המשך התהליך אמור להדאיג לא רק את בעלי המניות, אלה כמעט כל אזרח שיש לו פנסיה, בה מניית טבע מהווה מרכיב לא קטן .

———————————————————–

גם משפטו של החייל אלאור עזריה, שתפס כמצופה סיקור מתמשך וכותרות רבות, המשיך והעמיק את הקיטוב בחברה הישראלית.

לעניות דעתי הליך זה ראוי היה להיעשות בתוך הצבא ובמנותק מהתקשורת. היו שהוסיפו שטוב היה לו בין השופטים היה לפחות קצין אחד עם עבר מבצעי. ללא כל קשר להרכב השופטים ולפסק הדין, ליבי עם המשפחה שהנושא עולה לה בבריאות, פשוטו כמשמעו ולעניות דעתי יש לעשות את הכל כדי שהחייל גם אם יקבל עונש, לא ילך לכלא.

DSC_0375לצעצ (Custom) (2)

לצערנו לפני מספר ימים בוצע רצח מתועב בירושלים של קצינה ,שתי חיילות וחייל [צוערים שאינם קרביים] על ידי פיגוע דריסה במשאית של מחבל תושב ג’בל מוכבר . מכפר\שכונה זו יצאו כבר לא מעט מרצחים וההסתה בקרבם מוטמעת מינקות.

לא מבין למה צריך לתת להם תעודות זהות כחולות ומספר צהוב רגיל לרכבים. חייבים להחמיר את הענישה ולפגוע מהותית גם במי ממשפחתו שסייע או ידע על הכוונה לפיגוע, כולל הריסת בתים מהירה ושלילת זכויות. בהחלט יתכן כי בעתיד מחבל בפוטנציה יחזור בו , באם יידע מראש את משמעות מעשיו והמחיר הכבד אותו יספגו בני משפחתו.

ובמקביל ליד הקשה, לדעתי [וקוראי הבלוג הותיקים כבר מכירים אותה] , על ראש הממשלה להתניע תהליך של ניסיון להסדר מדיני עם אבו מאזן ומדינות ערב המתונות, גם כדי גם לשפר את מעמדינו הבין לאומי ובעיקר כדי שיוכל להסתכל לצעירים בעיניים ולומר, עשינו את הכל כדי שהחיים פה יהיו טובים יותר…

למה זה נראה לי כמו משאלת לב וחלומות באספמיה…..

DSC_1039צ3 (Large)

בשולי החדשות כיכב גם אלון קסטיאל, אשר התלונות נגדו הולכות ומצטברות, על ידי נשים לא מעטות המספרות על "הליך" דומה אותו ביצע בהם קסטיאל החשוד גם באונס. ברור שכל אדם המבצע אונס צריך להיענש בכל חומרת הדין וללא עסקאות טיעון ופילפולים משפטיים, הבעיה היא שנשים רבות מפחדות להגיש תלונה וכאשר חלקן כבר מגישות אותה, הן נתבעות להליך משפטי ארוך, חשוף לתקשורת, אשר בחלקו שם אותם בצד האשם, המפתה וכיו"ב, כל עוד לא הוכחה אשמת הנאשם.

אין ספק שכל מי שעוברת תהליך קשה כזה ואינה חזקה מספיק נפשית נפגעת ומשלמת מחיר כבד לטווח ארוך, לעניות דעתי אין לפרסם במקרה של חשדות לאונס, את זהות המתלוננות ועל המשפטים להיערך בדלתיים סגורות. אולי כך יותר נשים תגשנה להתלונן והמחיר שהם תשלמנה יהיה נסבל יותר.

הערה: קיימות בתחום הזה גם מעט תלונות שווא ומקרים בודדים של מעשים מגונים של נשים בקטינים\גברים, ברור שעל העונשים להיות כבדים גם במקרים אלו.

DSC_2085צחחחח (Custom)

על משך השירות הסדיר לחיילים בצה"ל

לפני שנעבור לצילום ולנושאים יותר קלים צריך לזכור שבדצמבר 2016 אישרה ועדת החוץ של הכנסת כי שירות הבנים בצה"ל החל מיולי 2020 ירד ל- 30 חודש בלבד. נכון שלא ידעתם שהיו שינויים במפה העולמית ועכשיו שוויץ מקיפה אותנו במקום מדינות ערב….

בזמנו הלכנו לצבא לשירות סדיר של 36 חודשים. מאז האיומים על בטחון המדינה רק גדלו. רק בנובמבר 2016 הציג ראש אכ"א את מצוקת הצבא בחיילים סדירים ואת הקושי לעמוד ביעדי הביטחון כאשר השירות הסדיר של חיילים הינו 32 חודש. לצבא יש מחסור של אלפי לוחמים וחיילים במערך הטכני, מאות קצינים בחובה ופערים גדולים בסייבר, בנהיגה ועוד. גם כך היום כ 30% מפוטנציאל הגיוס בבנים אינו משרת בצה"ל בכלל ואתם רוצים לקצר את משך השירות ל-30 חודשים בלבד?

ואם הכל עניין של כסף, יקומו האדונים כחלון ונתניהו ויעשו סוף סוף רפורמה אמיתית להתאמת הפנסיות של יוצאי צבא [בהפרדה בין תפקידים קרביים למנהלתיים] גם עם מניין שנות עבודתם, עד גיל פרישה.

כבר אמרנו, חלומות באספמיה…….

ברשותכם בואו נעבור לצילום,

בכתבות עולם הצילום נוספו הכתבות הבאות:

1. עוד מתערוכת פוטוקינה 2016 [כתבנו כבר על הנושא בכתבת המיקס הקודמת, אלה שהפעם הסיקור הוא נקודתי יותר על מספר מצלמות מעניינות של קנון, פוגי, אולימפוס ועוד.]

2. סיקור ותכונות של מצלמת ניקון D3400

3. צילומי דיוקן [צבע ושחור לבן]

4. גם צילומים נוספו לגלריה הכללית ובגלריה לעירום נשי אמנותי ואתם מוזמנים לצפות.

DSC_4405צ (Custom)

עוד בתחום הצילום: חברת גליץ בצעה גם השנה והפכה כבר למסורת את כנס הצילום השנתי של ישראל. אולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב היה מלא באנשי מקצוע וחובבי צילום ב2 מושבים זהים. בין המרצים היו: ברברה דווידסון,[צלמת מערכת העיתון לוס אנגלס טיימס] אליה לוקרדי [צלם נופים וטבע בעל מוניטין], גואי לורנס [צלם עטור פרסים המצלם גם באיזורים מוכי אסון ומלחמה] יונתן ניר, רועי סדן בסיפור אישי מדהים ואלכס ליבק זוכה פרס ישראל, כאורח הכבוד של הכנס שהונחה בצורה נעימה ושוטפת על ידי רועי גליץ שגם היה בין המרצים, בנושא צילומי טבע ייחודיים מהעולם.

ההרצאות היו מעניינות ומגוונות ובהחלט תרמו ערך מוסף מבחינה מקצועית וחוויתית לכ- 2300 המאזינים.

ההערה היחידה מבחינתי היא שלהבא יש למקם את ביתני\דוכני החברות המסחריות בצורה יותר מכובדת בפן העיצובי כדי להשלים את חווית הביקור של האורחים.

אירוע נוסף נערך על ידי מכללת מנטור בבית ציוני אמריקה בתל אביב והוא כנס photoshow .

הכנס שנערך ביום שישי, כלל מספר סדנאות והרצאות במקביל לבחירת המשתתפים. בכנס שולבו בין השאר הופעת להקת הכושים העבריים, מופעי לחימה בקונג פו, תצוגת אופנה ועוד.

אין ספק שזו יוזמה מבורכת והשילוב המאפשר גם צילום פעיל, בנוסף לשמיעת הרצאות, הותיר את רישומו החיובי אצל קהל המשתתפים הרב. עם סיומו של הכנס נפתחה בפני המשתתפים האפשרות להעביר תמונות, במסגרת תחרות נושאת פרסים בנושא.

גם כנס זה בהחלט מומלץ לקהל חובבי הצילום.

DSC_4961צצ (Custom)

כמה מילים כולל תהיות ומשאלות לגבי חברת ניקון.

אין צורך להציג את חברת ניקון לחובבי הצילום. ניקון, קנון ובשנים האחרונות גם סוני, ניצבות בפסגת הענף. יתרונה האיכותי של ניקון ומגוון המצלמות והעדשות הרב שלה, מומחש באופן שוטף על ידי צלמים מקצועיים וחובבי צילום ברחבי העולם. גם היום מצלמת הקרופ של ניקון D 500 נחשבת למובילה מסוגה בעולם.

עם זאת המשבר המתמשך בענף הצילום, בגלל הסמרטפונים אשר הקטינו דרסטית את השימוש במצלמות קומפקטיות, מביא את החברות ואת ניקון בתוכן לחפש פלחי שוק נוספים כך למשל הצילום במצלמות 360 מעלות ועוד.

בין השאר יצאה ניקון עם מצלמות כולל עדשות מתחלפות בחיישן בגודל 1 אינצ [סדרה 1] ולאחר מכן עם מצלמות בעלות עדשות זום קבועות באותו גודל של חיישן [סדרת DL] העניין הוא שמזה זמן רב [במונחים של עולם הצילום] ניקון אינה מוציאה מוצרים חדשים בסדרות אלו, מה שהופך לטרוניה ואכזבה אצל חלק מהצלמים.

גם היוזמה של ייצור עדשות קלות ואיכותיות עדשות [דוגמת עדשת ה 300 ממ F4 השוקלת רק 755 גרם] הינה מעולה [למרות המחיר המאוד גבוה] אלה שגם פה אין לניקון, עד היום שום עדשות נוספות באותה טכנולוגיה .

לעניות דעתי כדי שניקון תישאר בפסגה, מעבר ליצור מצלמות רפלקס ועדשות מעולות, עליה לעשות גם קפיצת מדרגה בנושא הוידיאו במצלמותיה ולתת גם המשכיות בכל קו המוצרים אותו שיווקה לקהל. באם על קו מוצרים מסוים נתקבלה החלטה להפסיקו, לדעתי יש להודיע זאת באופן ברור לקהל ולאפשר לו חלופות על הציוד הנמצא ברשותו, כדי להמשיך וליצור נאמנות למותג.

ייע4צ (Custom)

בכתבת המיקס הקודמת כתבתי על ספר חדש שלי הכולל שירה וצילומים ושמו: "דרך מילים ועדשה"

הספר אשר כתוב ומצולם כבר, נמצא בשלבי העברה לעימוד, לפני ירידה לדפוס.

לגבי מימון המונים בנושא, עדיין לא תואם המועד ובכל מקרה כך או כך, מנויי הבלוג שירצו לרכוש את הספר יזכו להנחה משמעותית.

אפרופו בנימה אישית,. הזמן רץ והבלוג הזה יוצא לאור כבר 3.5 שנים מאז תחילתו.

בזמן שעבר, הצטרפו אנשים רבים למעגל המנויים והקוראים, חלקם כתבו לי והחמיאו, חלקם התייעצו בנוגע למצלמה או עדשות והיה מי שאמר: אני לא יודע אם התמונות בבלוג הם הכי יפות, אבל אני מוצא את עצמי מדי פעם חוזר לגלריות וצופה בצילומים בהנאה, כשאני רוצה לנקות את הראש….

אז את התמונות הכי יפות עוד לא צילמתי [תמיד צריך שיהיה למה לשאוף…] ובטוח שגם מבחינת התוכן אפשר להוסיף ולהעמיק [מבלי לטחון יותר מדי…] אבל וואלה, אם גם אתם חושבים שזה אחלה בלוג [בלוג איכותי שתמיד יתכנו בו שיפורים ושינויים] ובעזרתכם אנשים כל הזמן ממשיכים להצטרף, אז משהו כאן נכון וזה מבחינתי המון [אפילו יצא חרוז….].

מחקרי בריאות בנושא צריכת אגוזים ובוטנים 
במחקר שנערך בהולנד בקרב אנשים בגילאי 55-69 נבדקה ההשפעה הבריאותית בצריכת אגוזים [בעיקר אגוזי מלך ושקדים] ובוטנים לרבות חמאת בוטנים.
ממצאי המחקר היו כדלקמן:
נמצאו שיפורים בריאותיים אצל אוכלי האגוזים והבוטנים לעומת אלו שאינם אוכלים [5 גרם עד 10 גרם ו-10 גרם ויותר] בהורדת הכולסטרול ה"רע" והפחתת סיכון תמותה ממחלות לב בהתאמה לכמות הנאכלת.
הערות: 1.אין מידע באם היה מדובר באגוזים ובוטנים קלויים או שלא. ידוע שהיתרונות משמעותיים יותר אצל אגוזים ובוטנים שלא עברו קלייה או נקלו קלות.
2. בבוטנים עלול להיות עובש שאינו בריא והקלייה מצמצמת את נזקיו.
3. לא נמצאו הטבות בריאותיות בצריכת חמאת בוטנים.
4. כמובן שאין תוספת זו פוטרת משמירה על צריכת אורח חיים בריא.

DSC_9109צצצ2 (Custom)

מבט על ספרים.

1.אני פחות אוהב את המושג: סופר-פוד. הרי עוד לא נמצא סוג של מאכל מסוים שאפשר להתבסס רק עליו ולא לסבול מחוסרים תזונתיים. אך בספרו בשם זה, מעביר אותנו דיוויד וולף מסע בעקבות 10 מזונות העל העיקריים והוא עושה זאת בצורה מאוד משכנעת. ההמלצה: רפרפו בחנות על הספר כדי לשקול אם שווה לכם לקנותו.

2.נתקלתי בספריה בעוד 2 ספרים עבי כרס של פטריק הולפורד [ברור שיש ספרים בתחומים אחרים ברוך, אבל הרעיון הוא יצירת ערך מוסף מבחינת הבריאות…] הספרים: התנ"ך לתזונה אופטימלית ותזונה אופטימלית לנפש, עדיין רלוונטיים גם היום ומלווים בשאלונים אישיים. לקוראים את התחום, הספרים מומלצים.

3. נעבור לספר בתחום הצילום וכידוע כאלה בעברית יש מעט. הספר האלבומי "ישימון" המביא תמונות מישראל מצרים וירדן בדגש על המדבר הוא בהחלט ספר ייחודי לאוהבי הצילום. הספר הוא המשכו של הספר "מדבר" וגם כאן צילומיו של ארז הרנשטט יפים מאוד. בספר מופיעים ציטוטים בהקשר לתמונות והם מתורגמים גם לאנגלית. לחובבי התחום – מומלץ.

לקראת סופה של רשומה זו קבלו בבקשה כמה ציטוטים על צילום:

*תמונה אחת שווה אלף מילים – אלמוני.

*אם אתה מצלם בצבע, אתה תראה את צבע הלבוש שלהם, אם אתה משתמש בשחור לבן,

אתה תראה את צבע נשמתם – אלמוני.

*מצלמה היא כלי שמלמד אנשים, איך לראות ללא מצלמה – דורותיאה לאנג.

*אם התצלום שלך לא טוב מספיק, אתה לא קרוב מספיק. – רוברט קאפה.

*בין אם הצלם או אמן או לא, הוא מלא רגשות, שכן העין קולטת רגשות,

לא מחשבות. – ווקר אוונס.

*מהו התצלום האהוב עלי ? זה שאני אצלם מחר – אימוגין קניגהם.

*לראות זה לא מספיק, אתה צריך להרגיש מה שאתה מצלם.- אנדרי קרטס.

*חשוב יותר שיהיה לך קליק עם אנשים מאשר להקליק על המצלמה – אלפרד אייזנשטד.

——————————————–

לסיום רשומה זו שיר מזמר ענק. אפשר לא להסכים עם דבריו, אבל נראה לי שכולם יסכימו כי הוא ניחן בקול מיוחד ומרגש, לטעמי מתת אל ממש. אז התרווחו במושב, שימו אוזניות, עוד קצת ווליום ותקשיבו לעמיר בניון בשירו: עומד בשער.


שתהייה שנה אזרחית טובה ומוצלחת