כתבת מיקס 13

על פניו נראה שמבצע "צוק איתן" הסתיים והפסקת האש, בשלב זה נשמרת.
בצעדים מהוססים ובלב כבד ודואג, חברי הישובים במה שמכונה עוטף עזה, מנסים לחזור לשגרה. אפילו שנת הלימודים נפתחה [בגדול] בזמן. אבל אסור לשכוח כי 72 משפחות איבדו את היקר מכל . המילה שיגרה איבדה את משמעותה עבורם והחיים אצלם, לא ישובו להיות כשהיו.
בנוסף מאות פצועים נמצאים בתהליך מורכב של שיקום ולחלקם יהיה קשה מאוד, לחזור למסלול החיים הרגיל.

DSC_1221מצב (Large)

ככולנו, גם אני עקבתי אחרי החדשות כולל באינטרנט וקראתי חלק מהתגובות הלוחמניות והמתלהמות של הטוקבקיסטים לסוגיהם, כל מיני אנשים, שידם קלה על המקלדת "שנכנסו" בראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל בקריאות גנאי שלא מתאימות לשוק בהמות ואחרי שהם מנאצים אותם אישית, הם גם מתווים דרכי פעולה מהסוג: כנסו באם אימא שלהם… תשמידו את כולם ללא יוצא מהכלל….תהפכו את עזה לאבק….וכיו"ב.
מאופי התגובות ניתן להעריך שרובם של האנשים הנ"ל לא שירתו בצבא, במסלול של לוחמים.
כאשר נשקלה אופציית כיבוש ושליטה במרחב עזה, נשמעו ההערכות זהירות לפיהם, המבצע עלול לגרום לאובדן חיים של 600-700 חיילים . [ ברור שההערכות לקחו בחשבון גם פרמטרים נוספים לרבות: פצועים רבים, עלות כלכלית, סנקציות מדיניות ועוד]. כמה מהכותבים "האמיצים" באינטרנט מבינים בכלל, על מה מדובר?
כאשר אותם "גאונים", כינו את הרמטכ"ל ושר הביטחון – פחדנים, האם הם נלחמו איתם בפעולות מבצעיות [שחלקם יישארו עלומות] מעבר לגבול, במצבים בהם לא אחת הם סיכנו את חייהם?
נראה לי שבזמן מלחמה, גם לחופש הביטוי צריך לשים סייגים.

וכעת גם מילה טובה לראש הממשלה, לעניות דעתם של רוב המומחים המקצועיים, תפקודו בלט לטובה במהלך המבצע ונראה כי אצל מרבית הציבור השתרשה הדעה, כי בעת חירום הוא האדם המתאים לתפקיד. עם זאת צריך להזכיר כי במבחן התוצאה בזמן שיגרה, ההערכות לגביו ולגבי הממשלה שונות לחלוטין.
אז ברור לכולנו שהמצב רחוק מאוד מרגיעה מושלמת. הדברים מתחת ומעל פני השטח רוחשים ועלולים להתלקח, שהרי פערי העמדות בינינו ובינם אדירים, גם החזית הצפונית אינה שקטה ועם זאת אסור להתעלם מהאפשרויות הפוטנציאליות לפתרון מדיני והלוואי שהמכה הקשה שהחמאס חטף בשילוב התהליכים שעוברים על העולם המוסלמי, יאפשרו השגת הסכם שיאפשר חיים נורמליים, מבלי לוותר על האינטרסים החיוניים לרבות בנושאי ביטחון.

DSC_0369צ (Large)

ומכאן שוב בתמצית על נושא הדיור ויוקר החיים לצעירים ומעמד הביניים בישראל.

מי שקורא באופן רצוף את הבלוג, זוכר בוודאי שעסקנו בכך לא מעט כולל באפיון הבעיה, במספר אפשרויות לפתרון ובאי רצונה בפועל של הממשלה לעשות פעולה רצינית ומשנת מציאות.
אז 1 ספטמבר 14 עבר ומע"מ 0 נשאר בשלב הברברת.
בפועל המחירים ממשיכים להעלות כך שגם באם ההטבה תאושר לבסוף ותצא לפועל, מרבית ההטבה נשחקה מעליית מחירים ומאי פיקוח על מחירי הקבלנים. בנוסף כתוצאה מאי הבהירות והמשך המדיניות השגויה של מנהל מקרקעי ישראל, קצב התחלות הבניה ירד דרסטית, מה שמבטיח העלאות מחירים נוספות.
השר אורי אריאל שר הבינוי והשיכון, שהיה נחרץ מאוד בהצהרות הלוחמניות נגד החמאס, נראה הרבה פחות נחרץ במלחמתו במחירי הדיור הגואים וגם יוזמתו בדבר מחיר מטרה שאמורה להוזיל את השוק בכ- 20% לדירות שמחירן עד 2 מיליון שקלים, לא נראה שתניב פירות בזמן הקרוב.
מה שבטוח הוא שמדובר בשערורייה ובכשל מתמשך של שרי השיכון, האוצר וראש הממשלה.
אפילו באירופה היקרה, עברו משלב הדיבורים לשלב המעשים ופתרו את הבעיה בדיור ציבורי ברמה גבוהה במרכזי הערים, במשכנתאות מוזלות של עד 95% מערך הנכס ובהקמת פתרונות דיור מוזל ועוד. פה ממשיכים לברבר ועושים ועידות וראיונות בתקשורת. במבחן התוצאה: כלום, 0.
במקביל לכך, יוקר המחיה שעלה משמעותית ב-10 השנים האחרונות והמשכורות במעמד הנמוך והבינוני, שנותרו למעשה ללא שינוי, הביאו ויביאו אנשים רבים למשבר כלכלי.

צריך להבין שחוסן פנימי ולכידות אזרחית, נובעים גם מפתרון מניח את הדעת לאזרחים הצעירים, בעיקר בתחומי הדיור ויוקר המחיה. יהיו כאלו שיאמרו, טוב לא כל משפחה צריכה להיות בעלת דירה משלה, אינני מסכים עם האמירה הזאת, דירה בבעלות מקנה יציבות, בטחון ותחושות שלא ניתן לקנותם בכסף, אבל נניח, הרי גם מחירי השכירות מ- 2011 זינקו ב-19% כאשר המשכורות למעשה הוקפאו, אז היכן כאן הבשורה?.
בשלב מסוים בעיות הביטחון המידיות יגיעו לפתרון סביר , אבל אז הלבה הכבושה בעיקר אצל הדור הצעיר, תתפרץ בעוצמה שטרם נראתה בישראל, [לדעתי הפגנות המחאה שהיו ב-2011 הם רק הפרומו] באם לא ינקטו צעדים דרסטיים להורדה משמעותית, [ בת 20-30% לפחות ] של מחירי דירות ראשונות למשפחות.

DSC_0375צצ (Large)

לקראת הפוטוקינה – תערוכת הצילום הגדולה בעולם שתפתח החודש בגרמניה, כמה מילים על שוק הצילום.
ב -16ספטמבר תפתח הפוטוקינה האירוע המסחרי הגדול בעולם בתחום הצילום, השנה קיים מיעוט של הכרזות ונקווה שהם עוד יפורסמו בסמוך או בפתיחת התערוכה עצמה.
שנת 2014 באם לא יתרחש משהוא יוצא דופן, תהייה שנה חלשה לתחום מכירות הצילום והמשך המגמות המאופיינות בכיווץ השוק מ-2013 . מספר המצלמות הקומפקטיות הנמכרות [מדובר בדגמים רגילים] הולך ויורד, בגלל זמינותם של הסמרטפונים שעושים עבודה לא רעה,בתערוכה יוצגו גם התקני צילום [ כולל עדשות ] המשתלבים במכשירי סלולאריים לסוגיהם, אבל לא נראה שמדובר בפלח משמעותי מהשוק. מתחזק השיפור באיכות הווידאו במצלמות הרפלקס, כולל חסרות מראה והתאמתם לצילומי סרטונים, אך הסטילס הוא עדיין העיקר והשיפור האיטי בו נמשך. כנראה שלא יהיו קפיצות גדולות ברזולוציות [ 36 מ"פ לפול פריים ו-24 מ"פ למצלמות קרופ, מספק בהחלט]. נראה שצפויה מגמה של ירידת מחירים מסוימת בעדשות בעיקר ביקרות שבהם [קנון כבר הכריזה על הוזלות], והמשך מגמת השיפורים המהותיים, של מצלמות הגשר [דמויות רפלקס] בעלות חיישן בגודל 1 אינ'צ.
בקיצור עד עתה ללא דרמות וחידושים פורצי דרך, אבל בהחלט שיפורים מתמשכים באיכות, במשקל, במהירות הצילום וכיו"ב המתבצעים באופן שוטף [דוגמא משמעותית לשיפור במצלמה טובה קיימת, תוכלו למצוא בסקירה המתפרסמת במדור עולם הצילום, על מצלמת ניקון D810]. כאמור עד לתערוכה יש עוד זמן ונשמח לדווח בכתבה הבאה, באם הוצגו חידושים מהותיים\פורצי דרך.

DSC_1012__ (Large)

המלצה על ספר : איש לומד לעוף מאת רונה רענן שפריר.

זהו ספר משנת 2010 שלא זכה להצלחה מסחרית גדולה, אבל אם אתם מחשיבים את עצמכם לאנשים יצירתיים או אתם רוצים להתחיל בתחביב או בעיסוק שיש בו הרבה מן היצירתיות, תמצאו הרבה ענין בספר החל משלב ההתלבטות לגבי היצירה, ההתמודדות עם החששות, האם ואיך ניתן לטפח כישרון, על הכסף והקשר ליצירתיות ועוד. באם נושאים אלו מדברים אליכם חפשו את הספר.
ואפרופו ספרים, במתחם אצטדיון הכדורסל יד אליהו בת"א, קיימת נקודת מכירה [בין שער 3 לשער 4] לעודפי ספרים, במחיר של 100 שח ל-7 ספרים.
הספרים מתחומים מגוונים ובאם אתם מזדמנים לאזור שווה לקפוץ, לעלעל ולהחליט במקום.

DSC_0561_ (Large)

על "התעשרות קלה ומהירה" בזירות מסחר אלטרנטיביות.
.
בוודאי גם אתם נתקלתם במודעות מסוג: תוך שעה עשיתי 10,000 שח גם אתם יכולים. או : בואו לעשות עוד משכורת בכמה שעות וכדומה.
מסתבר שלא מעט אנשים התפתו לגל המודעות והשכנועים מצד החברות, אשר בדרך כלל גם נותנות צ'ופרים, כולל מתנות ואשראי כדי להגביר את השכנוע.
מדובר בחברות פורקס בעיקר, המצרפות את קלי השכנוע הסבורים שלאחר הדרכה קצרה במסחר מט"ח לדוגמא, יוכלו לגרוף ריווחי עתק.
המצב בשטח לצערנו שונה לחלוטין. היחידות שמרוויחות בוודאות, הן אותן חברות והמשקיעים ברובם הגדול, [ההערכה היא מעל ל-95%] שוקעים. לאחרונה אושרו תקנות לזירות מסחר אלטרנטיביות, אולם התחום עדיין מאופיין ברמות סיכון גבוהות מאוד והמלצתי הכללית – שמרו מרחק.

DSC_0428_ (Large)

תוספי E למזון מעובד והסכנות שבהם.

בישראל נהוגה השיטה האירופאית של סימון מזון מעובד על ידי קוד מספרי המתחיל באות E. לדוגמא צבעי מאכל מסומנים במספרים E100 ועדE299 , חומרים משמרים מסומנים : E200 ועד E299 ועוד קבוצות כגון: מווסתי חומציות, משפרי מירקם וכ"ו.
אומנם תוספים אלו נמצאים בפיקוח, אך חלקם בצריכה גבוהה עלולים לגרום לבעיות עיכול ולטענת חלק מהחוקרים אפילו למחלות קשות . הסימון נמצא ברכיבי המזון והרשימה אינה כוללת ויטמינים ומינרלים.
מתוך רשימה שפורסמה על ידי מכון לחקר הסרטן מצרפת, ריכזתי את התוספים המזיקים ביותר.
למי שמעוניין להרחיב בנושא, קיים ספרו המומלץ של חיים סדובסקי : לסלק את הקוץ. ולהרחבה מקוצרת, קיים כמובן מידע נגיש גם ברשת.
להלן כאמור רשימת התוספים המזיקים ביותר [המתחילים באות E], להם כדאי להיות מודעים:
210 ועד 217 כולל. 142,239 נחשבים כמסרטנים.
בנוסף צבעי מאכל : צהוב טרטאזין, כסף וכחול.
המספרים 102,110,120,124,127 ו-250 עד 252 כולל. ובנוסף230,232,233. כל המצוינים הינם בעלי השפעה מסוכנת לגוף.
סוגרים את הרשימה תוספים המוגדרים כמאוד מסרטנים והם: 330,123.
למרות שכתבתי, אינני משוכנע שמרבית האנשים קוראים את רשימת המרכיבים המודפסת [ולעיתים מוחבאת], על גבי אריזת המזון המעובד אז לפחות כהנחיה כללית עבורנו: כמה שיותר מזון טבעי וטרי וכמה שפחות מזון מתועש ומעובד.

DSC_0259צני (Large)

כדאי לבקר – אירועים ללא תשלום.

לצלמי ואוהבי ציפורים – מדי שבת עד 14 לאוקטובר, יתקיים אירוע צפרות של החברה להגנת הטבע ליד צומת קסם.
בעמדות מיוחדות שהוקמו לצפייה וספירת ציפורים, הכוללות טלסקופים ומשקפות מקצועיות, יינתנו הסברים על מגוון הציפורים, מסלולי הנדידה ועוד.
האירוע ללא תשלום. לתיאום: 03-6388688

לחובבי העיצוב – בגלריות העירוניות בחולון יציגו מעצבים מהעולם ומישראל ב- 5 תערוכות עיצוב חדשות ו- 2 תערוכות לאמנות דיגיטלית. הפתיחה מ- 10 ספטמבר וללא תשלום.

עד 23 ספטמבר, יציגו 12 אמנים את פרויקט הסיום שלהם בגלריית בית ברל ברחוב הירקון בתל אביב. גם כאן הכניסה חופשית. לתיאום: 03-6203129

מ- 13 עד 20 ספטמבר, יתקיים פסטיבל אוטופיה למדע בדיוני בסינמטק בתל אביב. במקום סרטים, מוצגים, הרצאות ותערוכות בנושא. הכניסה חופשית, אך צפוי ביקוש רב ותתכן צפיפות.

DSC_0122_ (Large)

לקראת סיום הכתבה, משפט של וויין דייר שאולי גם אתם, תמצאו בו עניין:

" כשאתה משנה את הצורה שבה אתה מסתכל על דברים,
הדברים שאתה מסתכל עליהם משתנים ".