כתבת מיקס 14

הכתבה הקודמת נכתבה לאחר מבצע צוק איתן ולפני פרוס השנה החדשה, לכן תרשו לי לאחל לכם, לבני המשפחה ובעצם לכולנו, שתהייה שנה טובה ומאושרת , כנאמר
" תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה."

DSC_2622_ (Large)

אז חזרנו לשגרה, העולם כמנהגו נוהג [בהתאם לאינטרסים, מאבקי כוח והשפעה, מלחמות, כסף, מוסר כפול ועוד] ואנחנו כאן במשבצת הזעירה שלנו פותחים שוב בנושא הבעיה, או יותר נכון הבועה, במחירי הדיור לזוגות ומשפחות צעירות.
המחירים המטורפים ממשיכים להעלות, הסאגה על מע"מ 0 לקראת סיום ועומדת סוף, סוף כנראה להתבצע [ לאחר שרוב הסוסים כבר ברחו מהאורווה – רוצה לומר, כמעט כל ההנחה קוזזה בעליות המחירים] ובעקבות ההמתנה חלה ירידה משמעותית במכירת הדירות, המבוססת בעיקרה על הזוגות צעירים שדוחים את הרכישה.
במקביל חלה גם ירידה של 13.8% בהתחלות הבניה בשבעת החודשים האחרונים, דבר אשר יוביל בהתאם לחוקי הכלכלה הבסיסיים, שוב להאמרת מחירים.
זוגות ומשפחות רבות אומרות: תראו, הריבית על המשכנתאות מאוד נמוכה. נכון, המחירים עלו באופן דרסטי בשנים האחרונות, אז במקום לקחת משכנתא ל- 20 שנה ניקח ל- 30 שנה, באותו גובה של תשלום ונסתדר….
באמת תסתדרו ? ומה יקרה כשהריבית תעלה והחוב שלכם יאמיר ומולו תתיכן גם ירידה בערך הדירה.
תשובתם תהייה: כל מי שהמתין, הפסיד, כי המחירים רק עלו .
זה בהחלט נכון, לפחות בראיה של השנים האחרונות, אבל אנחנו מאוד קרובים לקצה עליית המחירים וכשתגיע המפולת והבועה תתפוצץ, [באם היא לא תנוטרל בזמן הקרוב] מצבם של הרוכשים שלקחו משכנתאות ענק, ישתנה מקצה לקצה…

DSC_3537_ (Large)

אגב ממול החלומות של הרבה מאוד משפחות צעירות לדירה ראשונה, יש כמה ישראלים שהם אספני נדל"ן . לפי נתונים שפורסמו על ידי רשות המיסים, ל5,400 ישראלים יש 5 דירות ויותר בממוצע. השיאן הוא ישראלי יחיד שמחזיק [ תחזיקו טוב]
ב-46 דירות בבעלותו.
אז כן לכל פירמידה יש שפיץ, אבל בהסתכלות על פני כל השוק והתהליכים שהוא עובר [למי שהצטרף אלינו לאחרונה, מומלץ להרחיב בכתבות קודמות] אנחנו בבעיה רצינית ומהותית לחוזקה של כלל החברה שלנו.

DSC_0525__ (Large)

קיבלתם חום ממחירי הדיור בארץ, אז אולי נרגע באיזו חופשה?
.
באם גם אתם כמו רובנו, נופשים לפחות אחת לשנה בישראל וגם לכם נדמה שעושקים אתכם, באותה חופשה בארץ למול חופשה מקבילה בחו"ל, אתם לגמרי צודקים.
מנתוני אתר ההזמנות "הוטלס. קום." נמצא כי במחצית הראשונה של שנת 2014, האמירו מחירי הלינה בישראל למקום הרביעי בעולם מבחינת מדרג היוקר.
אגב את המקום הראשון היקר ביותר השיגה מונקו [בה חיים הכי הרבה מיליונרים בממוצע] ולהשוות באותה קבוצה גם את ישראל , זה פשוט מחזה אבסורד ואנחנו מזמיני החופשות, השחקנים בו.
אז מה עושים באם כבר החלטנו לנפוש בארץ ? ראשית משתדלים לתאם את הנופש לעונת השפל ולא לעונת השיא. בעונת השפל הרווח הוא כפול. גם חסכון כספי אדיר וגם שירות הרבה יותר טוב ובאם ממש אין ברירה מבררים חלופות, מתמקחים [זה מזרח תיכון ישן] ויוצאים קצת פחות פראיירים. בהתנהגות כזו גורפת ולאורך זמן, נחסוך לא מעט כסף וגם המחירים באופן כללי, יתחילו לרדת.

DSC_1172__ (Large)

כמה מילים על טבעונות, צמחונות ואכילת בשר בקר למול עוף.

ברשותכם אספר משהוא אישי. הבת שלי בזמנו הפכה לטבעונית מטעמים אידיאולוגיים. אנחנו הוריה כמובן לא התנגדנו וסייענו בקניית המצרכים והתוספים הנגזרים מהטבעונות. עם הזמן שחלף זיהנו אצל הבת, שינויים במצב הרוח וחולשה פיזית שהתבטאה גם בצינון מוגבר ועוד.
אני חשבתי שהשינוי נובע מהטבעונות, אבל הבת התבצרה בעמדתה שזה כל כך חשוב ובאם אפילו יש קשר עקיף למצבה הרפואי, הרי שהוא זניח כי בדיקות הדם שלה תקינות.
אבל התגובות שלה והחולשה לא הותירו ברירה ויצרתי קשר עם רופא שמטפל גם בבית חולים ושהיה בעברו טבעוני וחזר לאכילת בשר עקב מצבו הרפואי.
הפגישה שהתנהלה בניהם, סללה את הדרך לחזרה מדורגת לתפריט רגיל. תופעות מצבי הרוח המוגזמים נעלמו והבריאות שבה להיות תקינה.
כמובן שאי אפשר לגזור מכך על כל אדם, כמובן שיש אנשים שמסתגלים וחיים היטב כטבעונים, אבל כדאי להיות ערים לנושא ולהשלכות.[ מובהר, כי אין בכך כדי להפחית כהוא זה, מזכויות בעלי החיים לטיפול נאות].

DSC_0080_ (Large)
בנושא צמחונות האופרה שונה לגמרי, אין שום בעיה מבחינה בריאותית לקיים אורח חיים צמחוני בריא. חלק מהצמחונים אוכלים גם דגים, ביצים, ומוצרי חלב . ממחקרים שנעשו הוכח מעל לכל ספק, כי צריכה גבוהה של בשר ובוודאי עם אחוזי שומן רווי גבוהים, פוגעת משמעותית בבריאות ומקדמת מחלות לב, סרטן ועוד.
לכן הימנעות מבשר של עד 3-4 פעמים בשבוע, תוך שמירה על תפריט מאוזן חילופי, מסייעת לבריאות.

מספר מחקרים קבעו שבני אדם צמחוניים מאריכים שנים למול אוכלי הבשר עד כדי 3.5 שנים בממוצע. [אחרים טוענים שמדובר בתפיסת בריאות כוללת אצל צמחונים ולאו דווקא הבשר הינו הגורם היחיד להבדל].
למרות הגידול במספר האנשים שמאמצים אורח חיים טבעוני או צמחוני, רובנו אוכלים בשר וכאן כדאי להבין שמעבר להשלכות הבריאותיות של איזה סוג בשר אנו אוכלים, קיימות השלכות לסביבה ואי אפשר מבחינה זו, לטמון את הראש בחול.
במחקר של חוקרים ממכון וייצמן ומארה"ב נמצא כי גידול בקר למאכל, מזיק לסביבה פי 10 מגידול עוף. הנזק לסביבה מסתכם בשטח הקרקע הנחוץ, בדשנים, בזיהום הקרקעי ובפליטת מזהמים לאטמוספירה. אלו נתונים שאי אפשר להתחמק מהם ובאם אתם אוכלי בשר והסביבה חשובה גם לכם, הפחיתו מצריכת בשר בקר באופן מהותי, לטובת בשר עוף או מאכל צמחוני, כגון אורז ועדשים.

DSC_0038_ (Large)

לאחר סיום הפוטוקינה – תערוכת הצילום הגדולה בעולם.

בכתבת המיקס הקודמת ציינתי שכנראה לא יהיו חדשות מהותיות מהתערוכה. היום במבט לאחור, לא לגמרי צדקתי [למרות שהניתוח על מצבו המצטמצם של הענף לא השתנה]
ובכתבת המיקס הבאה, נביא מהחידושים שהוצגו בתערוכה במסגרת המדור עולם הצילום . [אגב, הוספנו במדור זה הפעם כתבות הדרכה, לגבי איך מצלמים מחול ואיך מגיעים לתוצאות מיטביות בצילום בשלג].
כבר כעת ניתן להגיד שלמרות המצלמות החדשות של ניקון, קנון ועוד ,מי שמשכה את תשומת הלב באופן מפתיע, הייתה חברת סמסונג שהציגה את מצלמת הדגל החדשה nx1.
המצלמה הכוללת חיישן APS-C, מופיעה עם מגוון תכונות שעל הנייר לפחות, מאפילות על המצלמות החדשות של חברות קנון וניקון.
יש בה יותר רזולוציה, יותר נקודות פוקוס, הרבה יותר מהירות בצילום רצף, יכולת וידאו של 4k ועוד. כל זה בגוף עמיד למים ואבק ובמשקל קל של 555 גרם. אז על הנייר יש לנו מלכה חדשה וצריך לחכות לביקורות מקצועיות . סמסונג צירפה כהתחלה למצלמה, שתי עדשות עלית בצמצם 2.8 והן 50-150 ו – 16-50 וברור כי תפקודה כמדשדשת בעולם הצילום, לא התאים לה והיא נכנסת לתחום הגבוה והמקצועי על מנת להשפיע מהותית על השוק.
האם תהייה נהירה מניקון וקנון לסמסונג? אני מעריך שלא.
טווח העדשות שלה עדיין מצומצם וחובת ההוכחה עדיין לפניהן. אבל תחרות כזו, כמו גם של חברת סוני בסגמנט ללא מראה, עושה רק טוב, לנו הצלמים החובבים והמקצוענים. אז כבוד לסמסונג וכאמור נרחיב בנושא מצלמה זו ובחידושים מהתערוכה, בעדכון הבא.

DSC_0497צ (Large)

המלצה על 2 סרטים קלילים שנעים לסגור איתם את הקיץ.

באם אתם בעניין של פסק זמן , הנאה מסרטים לא כבדים וטרם יצא לכם לראות, מומלץ שתשקלו את הסרטים הבאים:
אפס ביחסי אנוש – סרט ישראלי קליל ומשעשע. עוד הוכחה לשיפור המתמשך שעובר על תעשיית הקולנוע הישראלית.
מסע של 100 צעדים – על תחרות בין המטבח הצרפתי להודי,
הסרט לוקח קדימה ובחיוך את שטף העיסוק בנושא הסגידה לאוכל וסיפורי שפים ושפים בהתהוות.

המלצה על 2 ספרי עיון :
באם אתם נאלצים לצרוך תרופות, אתם צריכים להוסיף את הספר: האמת על התרופות מאת סוזי כהן, למדף הספרים שלכם. באם לשמחתכם אינכם נוטלים תרופות, דפדפו בו בחנות הספרים ותחליטו בעצמכם, מכיוון שהספר עוסק גם בוויטמינים וההשלכות של תרופות מסוימות עליהם.

באם נראה לכם שאתם נמנים על האנשים הריאליים עד כדי נטיה לפסימיות, חפשו את הספר: אופטימיות מנצחת מאת פריים פריצ'ס. יתכן ותחליטו לשנות מעט מדפוסי החשיבה שלכם בעקבות הקריאה, או במילים אחרות – אופטימיות מנצחת.

DSC_2092__ (Large)

קצת על יופי אנושי ולמה אנחנו הגברים לא יכולים שלא להסתכל על אישה יפה.

כשראיינו בטלוויזיה את פרופ' ישעיהו ליבוביץ בגיל 94, מה עוד מעניין אותו, הוא אמר שכמעט כלום וציין שפורנוגרפיה יפה עוד עשויה לעניין אותו, אבל תיזה מדעית חדשה, כנראה שלא.
אז האימפולס הגברי הטבוע בנו לסקור את האישה היפה [רק אל תגזימו, חברים] טוענים המדענים, הוא מולד וטבוע בנו ומטרתו הראשונית הייתה, לאמוד את מידת ההתאמה האישית של האישה שלפנינו, להולדת צאצאים משותפים.
מניח שאתם מכירים את המונח 90\60\90 המוכר אצל נשים כולל דוגמניות [לא השדופות], המדובר ביחס האופטימלי [או קרוב אליו] למידות היופי של הגוף הנשי בשיאו.
אז, האם יופי הגוף והפרופורציות הם נתון קבוע אצל כל בני האדם? . קרוב לוודאי, שלא תהייה בעיה לנשים לזהות גבר יפה ולגברים אישה יפה בכל מקום בעולם. אם כי הגבר האמריקאי יעדיף אותה יותר רזה והגבר האפריקאי מעט יותר מלאה [ בהתאמה לזמינות האוכל אולי ? ], אבל שניהם לא יתרחקו מאוד ממידות הגוף המוזכרות.

DSC_0566צ (Large)

אגב גם הנשים בין במודע ובין שלא, כשהן בוחרות בנעלי עקב ו\או בסוגים מסוימים של מחוך או חזייה, מסייעות להדגיש את הפרופורציות והחיטוב האמור, כל זאת לפני שדיברנו עוד על השתלות סיליקון לחזה ולישבן, שהפכו לדבר די שגור לצערנו, בעולם המערבי.
כדי להפוך את העניין ליותר מורכב, הוכח שנשים שהתברכו במידות הנ"ל או קרובות להם, גם בריאות יותר.
בנוסף מה תגידו על כך, שאנשים מושכים מתקדמים מהר יותר במעלה הקריירה . כמובן שעניין היופי והפרופורציות, משליך גם על משיכתנו האישית לאנשים כאלה או אחרים וכדי להשלים את התמונה, לא פחות חשובים [ויש שיגידו יותר] הם הפנים.
כפי שלגוף הנשי והגברי פרופורציות מסוימות הנחשבות מושכות, כך הוא הדבר גם לגבי הפנים.
אז כמו שכבר ידענו, לפחות בשלבים מסוימים בחיינו, היופי [אבל לא רק הוא], בהחלט קובע.

DSC_0337___ (Large)

לקראת סיום כתבה זו נזכיר ציטוט קלאסי המיוחס לרב יהודה יעיש :
"אישה בבית – אור בבית."
הוא התכוון מן הסתם, לאישה הנכונה.

כידוע אנחנו לקראת חג הסוכות המתאפיין בשפע של מופעי רחוב, פסטיבלים, הופעות אמנים, פעילויות בטבע, טיולים וסיורים, מופעי ספורט ועוד, כן ירבו.
לאור כמות האירועים, לא נוציא הפעם פירוט מומלץ והנושא יופיע במוספים מפורטים בעיתונות ובאינטרנט. לכם נותר רק לבחור, לצאת, לצלם וליהנות .
חג שמח.