עדכון לבלוג מתאריך 18 מרץ 2019.

שלום חברות וחברים,

הרבה זמן לא כתבתי כאן, בין היתר בגלל עבודה על ספרי השלישי :"רסיסי שירה והבזקי צילום…" שאמור לצאת לאור תוך כחודשיים ונראה לי שאח"כ נעשה הפסקה בנושא הספרים ונפנה לאתגר אחר, בכל מקרה כידוע, או,טו, טו, בחירות ובעדכון הקודם הבטחתי, שלא ארחיב בנושא, לכן רק 2 נקודות בקצרה:

1. לקוראי הבלוג ידועה עמדתי לפיה ראש הממשלה הינו פטריוט ומוכשר בצורה יוצאת דופן . בזמנו כתבתי שחבל שאי אפשר למנותו לאחר שיפרוש, לשר החוץ לצמיתות. יותר מכך, עם תחילת הפרשיות בהם הוא נחקר, הבעתי דעה, לפיה עדיף שהיה מצר על חלק מהדברים, מודה שטעה בחלקם, תוך שהוא מחזיר למדינה כמה מיליוני שח [שאותם יאסוף על נקלה בהרצאות כשיפרוש] סוגר את הנושא וממשיך לעסוק רק בענייני המדינה.

 

לצערנו, היום זהו סיפור לגמרי אחר.

אני מבקש לצטט עבורכם מה כתב דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון ולדעתי, גדול מנהיגי המדינה בספרו, חזון ודרך :-

" מדינאי שהשלטון בשבילו אינו מטרה, אלה אמצעי לשרת את עמו ואידאל חייו, חייב לבחון את הנסיבות, התנאים, והצרכים של זמנו ומקומו וגם כושרו, סגולותיו ונטיותיו, כשהוא בא לקבוע , אם רצוי שיוסיף לעמוד ליד ההגה, או שיסתלק זמנית או לחלוטין."

נראה שהיום, הדברים לא יכלו להיכתב טוב יותר.

2. הנקודה השנייה עליה נצביע בקצרה, הינה אוזלת היד המתמשכת של הממשלה בעיקר בתחומי : התחבורה, עד כדי פגיעה מהותית באיכות החיים, בה כל שנה הצפיפות והנגישות נעשים קשים וחמורים יותר ובמערכת הבריאות ובבתי החולים, שם התוצאה היא פגיעה אנושה בחיי אדם ובמספרים בלתי נתפסים, של 4000 עד 6000 אנשים, המקפחים חייהם לשווא, כתוצאה מזיהומים נרכשים בבתי חולים ומחסור בכח אדם [רפואה ומקצועות עזר].

לא שאין עוד כשלים, אבל האמורים באמת עוברים כל גבול סביר, פשוט ביזיון, קטסטרופה, מחדל, שערורייה ועוד. אך כל אלו, לא יספיקו לתאר את השפל אליו הגענו בתחבורה ובבריאות. אלו נושאים שחובה לאחר הבחירות, ולא משנה איזו ממשלה תקום לתקצב, למנות שרים ראויים ולטפל בדברים מהשורש, אחרת אנא אנחנו באים…

במעבר חד מבקש לעדכן כי בראשלצ נפתחו 2 תערוכות צילום האחת בשם : כסותה

לכבוד יום האישה והשנייה: שלכת בעיר. התערוכות בבניין העירייה, ברחוב הכרמל 20 תהיינה פתוחות במהלך החודש הקרוב, בימים א-ה בשעות 9-16.

בתערוכות משתתפים צלמים ממועדון הצילום בעיר וצלמים נבחרים נוספים, 8 תמונות שלי מוצגות בתערוכות ואם אתם באזור תשקלו לבקר [הכניסה ללא תשלום].

בימים הקרובים יתווספו מספר שירים מהספר "דרך מילים ועדשה" לבלוג לטובת המעוניינים ואילו כבר כעת ניתן לקרוא מאמר בנושא חשיבות השוקולד המריר והטעים, לבריאות. [כאן ובמאמרים] :

כל מה שחשוב לדעת על הממתק האולטימטיבי, השוקולד המריר.

בואו נתחיל מהסוף, מה שיכול להיות מועיל, בריא וכיפי עבורנו, אסור ויכול להיות קטלני לכלבים וחיות הבית שלנו, אז בתשומת לב מלאה, קבלו את השוקולד המריר.

להבהיר כי מאמר זה יעסוק ביתרונות השוקולד המריר בלבד ולא בשוקולד חלב, או הלבן שלטעמי, נזקם עולה על תועלתם.

שוקולד מריר לצרכי ההגדרה שלנו, הינו שוקולד עם 70% מוצקי קקאו ומעלה. [אחוז מוצקי הקקאו מצוין על גבי החפיסה וכו"כ תוכלו לוודא שהקקאו הינו הרכיב התזונתי הראשון ברשימת המרכיבים ולא הסוכר]

לאוהבי השוקולד המריר, ממתק זה הינו התגשמות החלומות, בסינרגיה בין טעם לבריאות.

אם הייתי צריך לבחור ולקחת רק ממתק אחד לאי בודד או לתקופת צנע, אין ספק שהבחירה הייתה נופלת על השוקולד המריר. ככל שאחוז מוצקי הקקאו גבוה יותר, כך השוקולד בריא יותר, אך במקביל הוא הופך למר הרבה יותר וכל אחד צריך למצוא לו את השוקולד המתאים לו ביותר, על הסקלה שבין 70% לכמעט 100% ושעדיין תגרום לו, הנאה מטעמו.

לא נרחיב כאן על מקום גידולי הקקאו, [רכיבו העיקרי של השוקולד, המורכב מחמאת קקאו ואבקת קקאו יבשה שהופרדו בתהליך הייצור] שתחילתם באזור האנדים והאמזונס, על התנאים הדרושים לגידולו [אקלים חם לח המלווה בגשם לעיתים], על תהליך הייצור [ הפרדת הפולים, תסיסה, ייבוש, קלייה והפקת קליפת הפולים מתוכנם] וגם על התהליך ההיסטורי [תחילתו אצל בני המאיה והאצטקים] וכיצד הפך ממשקה ששימש לרוצחים ועשירים בלבד, לממתק\מזון האהוב על מרבית בני האדם תוך שהקקאו כונה "משקה האלים" והשוקולד "מזון המלכים".

נציין שהחל משנת 1995 וביוזמת צרפת, הוכרז כאות לחשיבותו, "יום השוקולד הבינלאומי" ב-11 ליולי. מעבר לכך ברחבי העולם, ניתן למצוא מוזיאונים לשוקולד ומאורגנים חגיגות ופסטיבלים, בהם הינו משמש כשחקן הראשי.

יש לא מעט מחקרים על יתרונותיו של השוקולד המריר. לצערנו חלקם נוקבים במספר קוביות [גודל שמשתנה עיצובית], בחפיסות שונות ולא בגרמים מדידים, עם זאת המחקרים נעשו על שוקולדים של חברות מסחריות ובאחד מהם מוזכר, שוקולד מזן אקוודור 75% של לינדט , כך שכל המצדדים באכילת שוקולד RAW במקום השוקולד המריר הרגיל, אין להם לעניות דעתי על מה להסתמך בפועל. עם זאת ככל שרכיבי השוקולד מעטים יותר [בדר"כ נכללים בו מעבר למוצקי הקקאו, סוכר, לציטין ולעיתים ונילין] והם מבוססים על הקקאו כמרכיב ראשון ועיקרי, כן ייטב.

כעת, לפן המעשי והמהותי של צריכת השוקולד המריר והשפעתו על בריאותינו.

השוקולד עשיר במגנזיום, סידן, אבץ ברזל ועוד, כמו כן וויטמיני 1,2,3 B וויטמיני A + E

השוקולד מוריד "כולסטרול רע" [וגם לחץ דם אם כי באופן זניח] ומעלה את "הכולסטרול הטוב" , כך על פי חוקרים מפנסילבניה , ארצות הברית.

בניגוד לממתקים אחרים, השוקולד האמור מכיל נוגדי חימצון רבים, מונע התרבות חיידקים בפה ושומר על בריאות השיניים והחניכיים [אומת במחקר יפני] ואולי לא ירחק היום, בו משחת שיניים שתמנע עששת ודלקת חניכיים, תהייה בטעם שוקולד.

השוקולד המריר, מטיב עם הפעילות המוחית והגופנית [ממריץ] ובחשיבות עליונה מסייע למניעת מחלות לב סרטן וכיב קיבה. בנוסף קיימים דיווחים על שיפור בכוח הגברא , מעבר לתחושת רוגע ונעימות המתפשטת בגוף, לאחר צריכתו.

פרופסור קרל קין מארה"ב , מציין כי השפעתו של השוקולד המריר דומה באספקט הרפואי לאספירין, רק ללא תופעות הלוואי הקשות שלו.

מאמרים רבים עוסקים ביתרונות השוקולד המריר, אך בשורה התחתונה מציינים שכדאי לצרוך קובייה או שתיים עקב אחוזי השומן הגבוהים שבו ובכן בואו נחזור לחלק מהמחקרים שפורסמו בנושא:

חוקרים אמריקאים בדקו מדגם של כ- 1800 איש, שאכלו במשך 15 שנה מעל 30 קוביות שוקולד מדי יום [שוב בקוביות ולא בגרמים, אולם בכל מקרה מדובר בכמות משמעותית] ומצאו שיפור משמעותי במערכות כלי הדם והלב של אותם אנשים.

חוקרים יפנים מצאו שאכילת 50 גרם שוקולד מריר [חצי חפיסה רגילה] , ביום מונעת התפתחות סרטן וכיב קיבה.

חוקרים איטלקים ויוונים מצאו שיפור בכושרם הגופני והפחתת כאבים אצל חולים שאכלו 40 גרם שוקולד מריר ליום.

מאידך, אין ספק שגם אכילת 10 גרם שוקולד כנ"ל ליום ואפילו פחות , עדיפה על הימנעות, אך על פניו, נראה שמושג אפקט טוב יותר, בהגברת הכמות.

אישית, אין לי בעיה בצריכת 30- 50 גרם ליום, אבל כל אחד שיבדוק מהי הכמות המתאימה עבורו עם זאת מודגש כי אכילת שוקולד מריר, איננה תחליף לצריכת מזון מגוון ואיכותי.

כמובן שיש להימנע מעליה במשקל , למרות שבבדיקות שנעשו נמצא, שהגברת הצריכה כשהייתה על חשבון דברי מתיקה אחרים, עשתה רק טוב לגוף ולמדדים הרפואיים.

למרות האמור עד כאן, יש להדגיש כי ישנם אנשים היכולים לגלות רגישות לאחד המרכיבים המוספים לשוקולד ועליהם כמובן להתנזר ממנו וכמו כן השוקולד גורם להשתנה מוגברת מעט ולסובלים מנוקטוריה, כדאי לשקול זאת בהתאמה אישית.

מעבר להסתייגויות האמורות, למרבית האנשים, השוקולד המריר כפי שהגדרנו, יעשה רק טוב ואתם מוזמנים לבדוק ובהדרגה את הנושא ולא, לצערי, אין לי שום קשר עסקי לתעשיית השוקולד.

תיהנו.

גלריית הצבע אמורה לעבור השבחה בקרוב ותוספות משמעותיות תהיינה גם בגלריית שחור לבן. כבר בעדכון זה נוספו מספר תמונות לגלריית הצבע וגם בגלריית עירום נשי אמנותי [חלקן במקום ישנות שנגרעו] ואתם מוזמנים לצפות בצילומים בגלריות האמורות.

לפני סיום עדכון קצר זה כדאי להיזכר בפתגם סיני שאומר :

"התהילה שייכת לא לזה שמעולם לא נכשל , אלה למי שקם על רגליו, בכל פעם שנפל"

ואפרופו נפל, עשיתי סיבוב צילום בתחנה המרכזית הישנה, חלק מהמראות אינם פשוטים כולל נפילות מסמים, בכל מקרה לא מומלץ לצלם שם לבד, בגלל התגובות הבלתי נעימות \ אגרסיביות, בחלק מהמפגשים, המתבצעים בתחומי העיר הגדולה, אך נראים כאילו אנחנו במדינת עולם שלישי אחרת.

כדי לאזן את מה שקורה שם עכשיו [עוד מחדל שלעולם לא היה קורה באזור סוציו אקונומי גבוה] נזכרתי בנוסטלגיה בשיר ישן ויפה של להקת "טיפקס" – התחנה הישנה.
נראה שחלק מהדברים לא רק שלא טופלו אלא. הוחרפו. האזנה נעימה.