על חיבוק ומגע אנושי

כולנו מוצפים באמצעי תקשורת מתוחכמים. אנחנו משתמשים בסמרטפונים, טאבלטים, מחשבים ואפליקציות, מתפעלים רשתות חברתיות, מעלים תמונות ונותנים ומקבלים לייקים, צופים בסרטים,בחדשות, בריאלטי, גולשים באתרי אינטרנט ובלוגים ועדיין לחלקנו משהוא בעולם הדיגיטלי  הזה חסר. משהוא בסיסי, המושרש בנו מינקות ועד זקנה והכוונה לחום ולמגע האנושי והחיבוק כאחד ממאפייניו  המרכזיים.

חשיבותו ונחיצותו של החיבוק [והמגע האנושי הפיזי בכלל ] כאפקט מרפא ומשקם הוכחה במחקרים. החיבוק בא לידי ביטוי גם במישור הרגשי וגם במישור הגופני. החיבוק הנכון [הרחבה בהמשך] עוזר לנו להרגיש טוב יותר, הוא משרה רוגע, הוא מפחית מתח וחרדה,הוא מפחית לחץ דם,הוא מסייע לעמידות הגוף על ידי חיזוק מערכת החיסון ובקיצור  החיבוק הנכון ובתנאים הנכונים, עושה לנו רק טוב.

קיימים כמה סוגים של חיבוקים. כל החיבוקים שהינם בעלי ערך כאמור לעיל, נעשים בהסכמה ויכולים להיות מתוך האפשרויות הבאות:

א. חיבוק של אהבה. [ללא  שום קונוטציה מינית]

ב. חיבוק שמטרתו הענקת חום אנושי לאדם שבמצוקה.

ג. חיבוק שמטרתו תמיכה והזדהות.

ד. חיבוק כחלק מקיום יחסים אינטימיים.

[מאמר זה אינו מתמקד  בתחום זה, למרות החשיבות הברורה והמוכחת של מערכת יחסים אינטימית ואוהבת, לגוף ולנפש של בני הזוג]

לאחר כ-20 שניות מהתחלת החיבוק, הגוף מפריש אוקסיטוצין. זהו הורמון שמזוהה בעיקר עם הלידה ובמגע בין האם ותינוקה, אך כאמור גם בעת חיבוק ואפילו בעת ביצוע עיסוי רפואי הוא מופרש, מתגבר בגוף ומספק נינוחות, רוגע ותחושה טובה.

במקביל להגברת הפרשת  האוקסיטוצין,  בעת חיבוק או מגע גופני [אפילו בעת אחיזת היד] נמצא שרמת ההורמונים המזוהים עם לחץ ומתח נפשי  בגוף, [קורטיזול ונוראדרנלין] יורדת.

ידועים מקרים של ילדים שסופק כל מחסורם מבחינת קורת גג, מזון בריא, תנאים סביבתיים ועוד אבל בהיעדר החיבוק והמגע האנושי  הילד לא יתפתח כיאות וירבה לחלות. למעשה אותו הדין עם אדם מבוגר.

לפני שנים, נעשה ניסוי בארנבות אשר הולעטו בכולסטרול כדי לעקוב אחרי  כלי הדם ומצבם הגופני. [מה חשבתם שיקרה להם…שיזכו לחיים ארוכים…] הארנבות שהיו בשורה העליונה של הכלובים ומדי פעם קיבלו לטיפות מעוזרות המחקר\הניסויי, הגיבו משמעותית פחות לחומרה ושרדו יותר משאר הארנבות שלא זכו לליטופים.

בהקשר לנושא,  חשוב להזכיר שקיימות עמותות,  כמו עמותת חיבוק ראשון ומתנדבים [בעיקר מתנדבות]  בבתי חולים שעושים עבודה נהדרת ומעניקים חיבוק חם\ ליטוף ובכלל מגע אנושי מתחשב, לתינוקות שננטשו, או לכאלה שהוריהם\משפחתם לא מסוגלים\רוצים לתת להם את הקשר והמגע האנושי. אין שום ספק כי בכך הם מחזקים את התינוקות ומשפרים את מצבם הנפשי והגופני.

כאשר הילדים גדלים וחוצים את גיל ההתבגרות [הכוונה במשפחות נורמטיביות] מופחת המגע  [לרבות החבוקים] שהם מקבלים מהוריהם ובחלק מהמשפחות ההפחתה היא דרסטית.

במחקרים שפורסמו נמצא קשר מובהק בין חסך בחיבה גופנית אצל ילדים לבין התנהגות אלימה בבגרותם.

בקצה השני של הסקאלה, אצל הקשישים ובעיקר אצל קשישים בודדים, הפחתת המגע עד כדי מניעה, מביאה להגברת תחושת הבדידות והניכור על השלכותיה השליליות.

עם כל האמור לעיל,  מודגש כי כל מגע  [לרבות חיבוק] שאינו בהסכמה, או נעשה תוך כדי ניצול חולשות, או שימוש באמצעים לא הולמים, או מתוך כפיה, או מתוך יחסי כח והטלת מרות או מכל סיבה שלילית אחרת, הינו פסול לחלוטין ואסור בתכלית האיסור.

לעניות דעתי, גם האופנה של חיבוק אנשים אקראיים ברחוב שכנראה מונעת מסיבות טהורות וטובות, אינה נותנת פתרון ותוצאותיה שליליות, כי היא יכולה לפגוע באנשים מסוימים.

אז מה היה לנו פה?  יותר מדי אנשים בעולם הדי מנוכר המקיף אותנו, חשים בחסרונו של החיבוק והמגע האנושי למרות חשיבותו המוכחת . המשאב הזה של חיבוקים ואמפתיה לכאורה אינו נמצא במחסור, אך מצטברים יותר ויותר מחקרים ועדויות על חסרונו בפועל.

לאור זאת מומלץ :

1.לא לחסוך בחיבוקים וקשר מתמשך בין בני משפחה, חברים ובוודאי בני זוג.

2. ככל שהחיבוק המגע האנושי ארוך מ-20 שניות כן ייטב [ברור שאין לכפות הארכת חיבוק באופן מלאכותי]

3. לשלב עיסוי ארומתרפי או טיפול במגע מותאם אישית אחר. [אין הכוונה ליחסי מין בתשלום מחוץ לנישואין]

4. לטפח קשרי חברות  אמיתיים  [הכוללים אמפתיה במידת הצורך עם חבר\ה. על הקשר להיות מאוזן ככל האפשר ורצוי שלא להסתמך רק על אדם אחד]nude13

כתבת מיקס 21

השמחה ואווירת החג הנעימה  [סוכות],  נקטעו באחת עם פרסום הפרטים על הפיגוע המזעזע בשומרון, בו נרצחו איתם ונעמה הנקין ז"ל, למול ארבעת ילדיהם הקטנים שרק בנס יצאו בחיים.

כל אזרח שעיניו בראשו [מבלי להיות גנרל גדול]  ראה  ושמע את המראות הקולות שהיו לפני הרצח המתועב לרבות זריקות אבנים, בקבוקי תבערה, פעילות אלימה והסתה בלתי פוסקת.

viewnice

 

אז למה בדיוק חיכו?  למה לא הוסיפו מחסומים, אמצעים וכוחות צבא?  מגיע לכל יהודי, בכל מקום, כולל ביהודה ושומרון, לקבל ביטחון מקסימלי. זוהי חובתה הבסיסית של המדינה ומאוד חבל ומקומם שרק לאחר הרצח השפל, פריסת הכוחות והמחסומים בשטח תוגברו.

בעוד הדברים נכתבים, אירעו פיגועי הדקירה בירושלים, שוב נרצחים יהודים,יש פצועים וגם פה לכאורה הייתה בעיה של פריסת כוחות ואמצעי גילוי, מה שמחזיר אותנו לנקודת ההתחלה ולשאלה האם ניתן להפסיק את  מעגל הדמים ?. לעניות דעתי,  בנוסף להקשחת הפעילות הבלתי מתפשרת כלפי הטרור,  לרבות הריסת בתיהם של הרוצחים המתועבים בהליך מזורז, יש לחפש פתרונות מהשורש, צריך למרות המצב ואולי בגללו, להידבר עם מנהיגיהם  "המתונים" יחסית ולנסות להרגיע את השטח.  בנוסף שיחות כאלה ישפרו את מצבנו בעולם ויבהירו לאזרחים ללא קשר לנטייתם הפוליטית,  כי נעשים כל המאמצים לקיים לפחות הסדר ביניים [השלום נראה כעת בלתי אפשרי]  שימנע עוד קורבנות מיותרים בעתיד.

כתבת מיקס זו התעכבה ואנו נחשפים גם לניסיונות פיגוע נוספים בלב ישראל וגם להפגנות אלימות של ערביי ישראל, אלו דברים חמורים שאסור להשלים איתם. בואו נקווה שתחילתו של גנרל חורף, תבשר על צינון והרגעה כלשהיא באווירה הכללית.

DSC_0184צחצ3 (Custom)

מבט על שוק הדיור והרכב כבבואה על המצב הכלכלי או האם באמת מעולם לא היה  מצבנו טוב יותר….

בשוק הנדל"ן יוזמות באות ונופלות,  גם שרים באים ומתחלפים, אבל אחראי למחדל עליות המחירים אין ושלא תזכירו בכלל את ראש ממשלתנו, כי כידוע הוא אינו עוסק  [גם בתקופות פחות מתוחות],  בנושאים שוליים…..

אבל הזוגות הצעירים ברובם נאנקים תחת העומס. מי שמסתפק בשכירות לעת עתה, מגלה שגם שם עליות המחירים ממשיכות, גם תופעת פיצולי הדירות והפיכתם לקיטונים מניבים משגשגת. משפחות ששבעו מהבטחות סרק ולא מאמינות  יותר לממשלה המצהירה על ירידת מחירים קרובה, לוקחות  על עצמם משכנתאות גדולות יותר כדי לרכוש דירה, הבנקים שמזהים המשך ביקושים, מעלים את הריבית הקבועה והמשתנה, למרות שריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי והחגיגה בעיצומה. 146 משכורות מלאות נדרשות כדי לקנות דירה ממוצעת בישראל שמחירה 1.4 מיליון ₪.

בשמונה השנים האחרונות המשכורות במשק עלו בשיעור זניח, למול מחירי הדירות שכמעט הכפילו את עצמם. המשק נמצא בשיא מבחינת היקפי וגודל המשכנתאות  [מתחילת השנה נלקחו משכנתאות בסכום שיא של מעל 50 מיליארד שקל] , אבל  כרגע על פניו הכל : דבש מלכות…..

גם בשוק הרכב החדש הביקושים בשמיים. חצי השנה הראשונה של 2015 מהווה גם היא שיא של כל הזמנים [נמסרו כ 144,000 כלי רכב] אז מה קורה אצלנו, האם התחילו למכור מכוניות בחצי מחיר ?

ברור שלא, התשובה גם היא פשוטה – הלוואות. הלוואות "אטרקטיביות" בשמות מכובסים [ליסינג, מבצעי מימון וכיו"ב]. באם אלו היו הלוואות המושקעות לצורך השקעה בעסק ניחא,

אבל מדובר בהלוואות לשם החלפת רכב ואתם כבר יודעים שברגע שקיבלתם את הרכב הוא כבר שווה 10% פחות מערכו בקניה  והלוואה מטבעה, לא מתרשמת מירידת הערך הצפויה.

אז נכון, רכב חדש זה כיף ובאם אין שום בעיה כלכלית למה לא בעצם ?  הבעיה היא, שבמחצית השנה האחרונה, עוקלו כלי רכב לחייבים בשיעור הגבוה מ-40% לעומת השנה הקודמת. הישראלי שנהנה לראות  את שכנו כשהוא נכנס לחניה ברכב חדש, מגלה יצירתיות ולאחר שלקח הלוואה מהבנק, הוא  מגיע לחברות כרטיסי האשראי ואחר כך לוקח הלוואה ממקום העבודה וכל אלו משקולות שהולכות ותופחות ולמרבה הצער,  חלק מהרוכשים בפוטנציה, לא עוצרים והם מגיעים גם לשוק האפור ונכנסים לסחרחורת שהסיכויים לצאת ממנה, הופכים למעטים יותר ויותר.

אז נכון יש פה גם שכבה של בעלי הון שחיים פנטסטי מהבחינה הכלכלית, אבל חלק לא קטן מהמשפחות בישראל,  חיות עם צריכה מוגזמת  והוצאות יתר ללא בסיס כלכלי איתן וכאשר הטקטיקה הרווחת היא:  גם לי מגיע….., אפשר להעריך מה תהיינה התוצאות בהמשך…..

DSC_0995חח67 (Large)

שוב על מחדלי בטיחות בשוק הגז לצרכן הסופי ועמדה אישית בנושא

יש דברים שאי אפשר לסבול , אחד מהם הוא הקורבנות בנפש כתוצאה מדליפת גז. לפני כחודש קיפח את חייו זוג מירושלים,  [הבניין כולו על דייריו היה בסכנת פיצוץ] לפני כשלושה שבועות נפטרו זוג מגן יבנה כתוצאה מהתקנת גז רשלנית, היה כמעט אסון רב נפגעים בנתניה עקב דליפת גז. ב-2014 נספו  שלושה בני משפחה, שוב בירושלים והיו לצערנו מקרים נוספים רבים.

אנשים מחפשים לחסוך פרוטות בהתקנה, חוסכים בגלאי התראה [אגב מומחים טוענים שחלק ניכר מהגלאים בשוק אינם פועלים כנדרש] ומסכנים חיים  בעבור מה?….כתבנו על כך באחת מהכתבות הקודמות ונזכיר זאת שוב. תעברו לכיריים חשמליים, חממו אויר במזגנים ולא במכשירים הפועלים על גז. גז הוא דבר מסוכן, הרעלות גז, דליפות גז, כשל בווסתים וגלאים,התקנות מרושלות, בלאי ועוד כהנה סיבות. אז בבקשה  צאו מהסרט הזה,   כאשר אלו הנתונים אל תתעלמו ותגידו שאין מה לעשות, יש ועוד איך! פשוט תעברו לחשמל [כולל ממסר פחת תיקני] והורדתם  סיכון מהותי ומיותר לכם ולמשפחה.

fishing

דעות שונות על חשיבות הרכבת הקלה ואלטרנטיבה פשוטה וזולה יותר .

כלל ידוע בנדל"ן הוא, ששכונות  מגורים הסמוכות לרכבת, נהנות  בדר"כ מעליית מחירים [אלה אם מדובר בבניינים סמוכים ואז הרעש והזיהום מוריד את ערכם]. בעלי העסקים והדיירים הגרים בסמיכות לתוואי העבודות של הרכבת הקלה בתל אביב, חשים על בשרם כעת את העובדה ההפוכה, כשהנגישות קשה והעבודות בעיצומן, הלקוחות לא מגיעים ומחירי הנכסים יורדים.

האם זו סיבה שלא לבצע שיפורים בתנועה בתל אביב, ברור שלא, אבל היום מעבר לקולות הקוראים למתן הקלות מסוימות לבעלי העסקים במקום, באים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ומזהירים מתוצאות העבודות ומציעים חלופה יעילה יותר לדבריהם.

שמאי המקרקעין ארז כהן [היה יו"ר הלשכה] והאדריכל עדן בר, טוענים כי פעילות הרכבת תוריד רק  כ-10% מכלי הרכב הנכנסים לתל אביב ואילו היו משתמשים ברכבות עיליות בחלק מהצירים הרחבים וחניונים עם הסעות למקומות ריכוז, היו חוסכים הרבה כסף, זמן ונותנים לקהל פתרון תחבורתי טוב יותר.

נשאר לקוות כי משרד התחבורה, בודק באופן מקצועי את החלופות לטובת הציבור ואינו שבוי בקונספציה של השר הממונה.

nightcouple

מכאן במעבר חד כמה מילים על הגירושין בישראל ומספר המלצות [כתוצאה ממחקר מקיף] כיצד לשמר את הנישואין.

בישראל כשליש מהזוגות הנשואים מתגרשים והנתון הזה הינו לאחר עליה מתמשכת משנות השבעים. זה הרבה יותר מארצות כמו איטליה, ספרד ויוון, אבל זה הרבה פחות מארצות כמו אנגליה, ארצות הברית ושבדיה.

פרופ' קרל פילמר מארה"ב, ראיין יותר מ700 בני אדם שמשך הזוגיות הממוצעת שלהם היה [נכון לזמן המחקר] 43 שנה, וזאת  כדי לפצח את סוד הזוגיות הטובה.  האמת שהמלצותיו די צפויות ובסיכומו של דבר לדבריו, זוגיות טובה וארוכה כזוג נשוי, מחייבת עבודה והשקעה לאורך השנים, ששכרה בצידה.

המלצות [שליליות] לפיהם יש לנתק את הקשר. [השימוש בלשון זכר רק מטעמי נוחות]:

במקרה של בן זוג אלים, שתלטן ואגרסיבי, מכור לסמים, אלכוהול וכיו"ב, בעל מזג רע, מתרגז בקלות ולא מסתדר עם ילדים ואנשים, בן זוג משפיל ואינו מכבד, כאשר הסביבה הקרובה משפחה וחברים מזהירה מפניו, בעל מערכת ערכים הפוכה ועוד.

 

המלצות חיוביות הגורמות לחיזוק הקשר:

כאשר קיימת חברות ואהבה בין בני הזוג. יש להמשיך לטפח את המראה והגוף כדי לשמור על הניצוץ. רצוי שלא ללכת לישון בריב ואם קשה לדבר, לכתוב מכתב לבן הזוג. להימנע מויכוחים בעיקר כשאתם רעבים. למצוא תחומי עניין משותפים ולבלות זמן איכות ביחד.

אלו המסקנות, לא בטוח שצריך מחקר מעמיק לשם כך, אבל אולי קורסים לזוגיות ומשפחה בתיכון ובאוניברסיטה, זה רעיון לגמרי לא רע בנושא……

flyflower

על טרנד ספרי הצביעה למבוגרים.

אתם אולי לא מאמינים, אבל ספרי צביעה למבוגרים מככבים בראש רשימות רבי המכר.     מה יש בחוברות\ספרים האלה, שהפך אותם לכל כך פופולאריים בעולם המערבי וגם אצלנו? אז בגדול יש בהם הרבה יותר פרטים מחוברות הצביעה של הילדים, הפרטים מאפשרים עבודת דיוק וצבעוניות מפורטת וגם נושאי הציור יכולים להיות פחות   "ילדותיים".

המחייבים מדברים על פסק זמן מהמרוץ, על שעות של שקט וחדוות יצירה, על פעילות מרגיעה והמהדרים טוענים שזהו אמצעי נהדר ליצירתיות ואפילו להפעלת המוח הן באופן קריאטיבי והן באופן לוגי.

את הטרנד הנוכחי התחילה כנראה המאיירת הסקוטית גוהנה בספור ששילבה בספרה  "הגן הסודי" עשרות איורים עם הנחיות לצביעה, הספר הפך לרב מכר באמזון ומשם התופעה המריאה לסדרי גודל דמיוניים.

לאחר שלא מעט הוצאות לאור בחו"ל כללו את ספרי הצביעה בין רבי המכר שלהם, התקיים גם בארץ בחודש אוגוסט, מרתון ספרי צביעה בחסות צומת ספרים.

אחרי שראיתי את החשיפה לאירוע בטלוויזיה  "נשברתי"  וביקשתי מהאישה לקנות לי 2 חוברות, עפרונות וטושים. והיא קנתה ואני הסתכלתי עליהם והם עלי…. וכרגע הם בסטנד ביי בשביל הנכדה, למקרה שכל החוברות הקיימות ימאסו עליה ומצד שני מי יודע אולי גם אני יתחבר לתרפיה החדשה שמבטיחה רוגע, שקט, יצירתיות ומה לא בעצם……

tiger night

על הורדת המע"מ ומס החברות והאם זהו מהלך נבון?

החל מ1 אוקטובר, המע"מ ירד ל 17% ומס החברות ירד לשיעור של 25% מתחילת 2016. הרציונל להורדה, לדברי האדונים כחלון ונתניהו הוא: עידוד הצמיחה על ידי הורדת מיסוי. למעשה אף פעם לא נתנגד להורדת מס ,השאלה היא רק באם חלופה זו, הינה מהלך נבון ?

לטעמי המהלך של הורדת 1% במע"מ שגוי, ראשית המציאות הביטחונית אצלנו רחוקה לצערנו מלהיות יציבה וכל הסלמה בשטח כמו בימים אלו, תחייב תוספת תקציב משמעותית.

שנית, בהערכה שבוצעה, משפחות מהעשירונים התחתונים יחסכו בין 30 ל-100 שקלים בחודש מהמהלך, אבל משפחות מרובות  ממון שקונות נדלן ורכב יקרים, יחסכו אלפי שקלים ויותר לחודש מההורדה. זה לא צודק וזה גם לא חכם.

אם יסתבר שהקופה הציבורית מלאה במזומנים, שאין מה לעשות איתם [חשיבה הזויה אבל לצורכי הדיון, נניח…..] תשקיעו את הכסף בצמצום הפערים, בחינוך ורווחה לשכבות החלשות.

מצטער מר כחלון, אבל לעניות דעתי, הורדת המע"מ כעת באחוז [בשונה ממס החברות שאמור לתרום לעליית הפעילות העסקית] הינה שגויה והיה כדאי להתמקד בעודפי התקציב, במשבר הדיור ובצעדים שיקטינו את הפערים הבלתי נסבלים בחברה.

DSC_1849ע (Custom)

איך תוכלו בצורה פשוטה וללא מאמץ לתרום  באופן אישי להקטנת ההסתה נגד ישראל.

רובו של העולם מסביבו הינו צבוע ואינטרסנטי, אבל אל לנו להקל ראש באנטישמיות ובהסתה הגואה כנגד ישראל שלהן משמעויות כלכליות ואסטרטגיות נרחבות.            במדור: מעבר לשוטף בבלוג, כתבתי בנובמבר 2013  מאמר בשם: "גלולה נגד שנאת ישראל"  ובו  פירטתי  הצעה לממשלה מ-2011 [לצערנו היא נכונה לכל שנה], לפיה תוכן חוברת אינטרנטית ופיזית בשפות שונות ובה נציג את עמדתנו המוסרית והצודקת, את ההיסטוריה שמחברת אותנו לארץ, את האילוצים הביטחוניים, רצוננו הבסיסי בשלום, תרומתנו כיהודים וישראלים לעולם  תוך חשיפת הכזבים וההסתה של אויבנו והפוטנציאל  האדיר לאזור כולו, בעידן של שלום.

באם לא יצא לכם לקרוא, תעשו טובה ותקראו. למאמר צורף נספח, שהיה אמור להיות רקע לחוברת בשם: על יהודים ישראלים, פלסטינים וערבים והשלום שבניהם. כשלוחצים בבלוג על important   מגיעים גם לתרגום שלו לאנגלית ופה אתם נכנסים לתמונה.

אודה באם תעתיקו את הנספח באנגלית ותשלחו אותו לכל מי שאתם יכולים בחו"ל, תוך בקשה מהם לשרשרו הלאה. אתם  יכולים לשלוח בשמכם, אתם יכולים להזכיר את הבלוג, אתם יכולים מעט לשנות\לעדכן ובלבד שרוח הדברים תופיע, העיקר תשלחו למי שאפשר, גם ליהודים אוהבי ישראל, הם כבר יידעו למי להפנות אותו.

ועוד בקשה חוץ מהקריאה והמשלוח, באם אתם שולטים בשפה זרה נוספת על בוריה, נשמח לקבל תרגום שלכם לנספח שהוזכר ולפרסמו תוך מתן הקרדיט המתאים.

בכל מקרה כדאי שתשלחו את המסמך [המופיע כאמור בכתבה כנספח] ובפעם הבאה שתצפו בחדשות על הפגנה והסתה נגד ישראל, תדעו שעשיתם גם אתם משהוא לשינוי המצב.  תודה   רבה לכם על שיתוף הפעולה.

כמה מילים על מצלמת סופר  זום  ניקון P 900 והכתבות החדשות במדור: עולם הצילום.

מצלמות סופר זום הן סגמנט נפרד בשוק, בעל ביקוש די קשיח. צלמים חובבים רבים שלא רוצים להתעסק עם הטרחה, המשקל והכסף הרב שכרוך בקניית סט מקצועי, מעדיפים פתרון זה. בזמנו כתבנו שאין ארוחות חינם והתוצאות שמופקות ממצלמות אלו בעלות החישנים הקטנים, הינן בהתאם.אז למרות שהחיישנים נשארו באותם גדלים, חלה התפתחות משמעותית בקליטת האור ובמעבדים, דבר שמביא לתוצאות טובות הרבה יותר טובות מבעבר. אז אל תצפו לתוצאות של DSLR אבל מתי בפעם האחרונה הייתה לכם עדשה של 24-2000 זהו טווח עצום, שכרגע רק מצלמת הניקון  P900  מגיעה אליו. במבחן מצלמות סופר זום 2015  שנערך על ידי DPREVIEW  הומלצה מצלמה זו [שהיא אגב, הכבדה בקטגוריה]  כמצלמה הזוכה באופן כללי, לעומת מצלמות הסופר זום האחרות שנבחנו.

כתבות חדשות בתחום: מבקש להפנות את תשומת לבכם כי במדור עולם הצילום פרסמנו כמובטח, את המאמר המלא של מתי דוידסון: מיהו צלם אמן?

בנוסף פורסמה הכתבה [כולל תמונות] על תערוכת הצילום "מקום זה" המוצגת במוזיאון ת"א לאמנות. התערוכה מביאה מעט מהמורכבות הקיימת בישראל ובגדה המערבית מתוך ראייתם של 12 צלמים ידועים מהעולם.

גלריית צילומים נוספת בבלוג  המכילה רק עירום נשי אמנותי: נוספו צילומים כאמור בקטגוריה נפרדת. על המעוניינים בצפייה, להקיש כדי לאשר שגילם הינו  מעל 18 שנה וכי אין להם כל מניעה לראות את הצילומים, שלטעמי הינם בהיבט אמנותי ובעירום מעודן.

על חשיבות החיבוק והמגע האנושי.

בעקבות שיחה על פעילותן המבורכת של מתנדבות בעמותת  "חיבוק ראשון",  כתבתי מאמר בו הרחבתי בנושא ואני כמובן ממליץ לכם לקרוא אותו במדור מעבר לשוטף, כאן . מובהר שם איך בעזרת ידע  בסיסי ותשומת לב לעניין, אפשר לשפר את איכות החיים, של בני המשפחה ושלנו.  פשוט ושווה.

birdami

המלצה על ספרים:

ספרו של ד"ר ברוס ליפטון: "הביולוגיה של האמונה" הוא ספר מעניין שנכתב על ידי מדען שמציג הוכחות  על האפשרויות לשינוי והעצמה בחיים, כפועל יוצא מתוך האמונות  [לחיוב ולשלילה] שלנו.  ליפטון מדבר על צמיחה אפשרית בתחומי הגוף נפש ויכולת הריפוי, על ידי שחרור יכולות התודעה.

הספר אינו ספר עבודה מעשי, אך הוא בהחלט מעורר עניין ובאם הנושא מעניין אתכם, הוא מהווה נקודת התחלה טובה להמשך.

ספר עיון נוסף: "מכניסים את המוח לכושר" נכתב על ידי ד"ר דניאל אמן והיה על המדפים כבר ב 2008 עם זאת הספר מכיל המלצות התקפות גם להיום, על שיפור באיכות החיים כתוצאה מאימון מחשבתי, אורח חיים, תזונה, תוספים ועוד. באם לא יצא לכם לקרוא בזמנו, מומלץ.

לקראת סיום רשומה זו, אפשר לקרוא ציטוט המיוחס לליאו בוסקאליה והוא אומר כך:

"לעיתים קרובות מדי אנחנו ממעיטים בכוחם של נגיעה, חיוך, מילה טובה, אוזן קשבת, מחמאה כנה, או המעשה הקטן ביותר של אכפתיות, לכל אלו יש את הפוטנציאל לשנות חיים"

וכעת באם אתם לא מתנגדים, בואו נקשיב לשיר יפה מאוד בעיניי [חוזרים הביתה], שבוצע על ידי אריק איינשטיין ז"ל [הגדול מכולם] ושלמה ארצי היחיד והמיוחד שגם כתב את המילים והלחן. עיבוד והפקה מוזיקלית – גיא בוקאטי.

שיהיו ימים שקטים וטובים.