כתבת מיקס 17

חורף, לפעמים קררר, הסופה עברה והפעם בשונה משנה קודמת, היה צריך להצפין עד צפת ורמת הגולן, כדי להביא תמונות יפות מישראל המושלגת, מאידך כמות שיא של משקעים נמדדו כבר  ברוב  אזורי הארץ , הכנרת מתמלאת והזרימה במרבית הנחלים התחזקה משמעותית.

DSC_36623_ (Large)

להבדיל אלפי הבדלות, בצרפת הטרור האסלאמי  רצח 17 איש [עובדי העיתון הסטירי  "שרלי  הבדו" ויהודים ששהו  במרכול כשר] אירוע נורא, שהפך לאירוע מכונן, גם מבחינת הגורמים בצרפת האחראים על בטחון האזרחים והטיפול בטרור. יותר מ- 3.7 מיליון איש צעדו בצרפת לאות הזדהות עם הקורבנות ונגד הטרור. אצל רוב האנשים בקהילה היהודית קיימים חששות, פחדים והתלבטות לגבי העלייה לישראל ואין ספק שעליה זו תלך ותגדל, לאור האירועים העצובים האחרונים.

במישור הפנימי מעבר לדברים נקודתיים [דרעי עזב וחזר] והמשך פרשיות שחיתות [נכון שכבר הגיע הזמן לנקות את האורוות בצורה יסודית ולהטיל עונשים כבדים על נבחרי ציבור, שעושים הון מקשרים בלתי חוקיים ?]  כולם מחכים לבחירות, כדי להפנים האם " נקום  לשחר של יום חדש"  או זו תהייה  אותה הגברת, בשינויים קוסמטיים של האדרת.

בכתבת מיקס קצרה זו נעסוק גם  בצילום, בהיבטים בריאותיים של מזונות מסוימים, בספרים מומלצים ועוד. בנוסף אציג בפניכם את ההתלבטות הקיימת אצלי, על שינויים שיתכנו בבלוג זה.

 

על השמנה, סוכרת ורכיב תזונתי שגורם רק לנזקים.

באחת מכתבות המיקס הראשונות הזכרנו את נושא המדד הגליקמי  ואת החומציות ובסיסיות במזון, כגורמים משפיעים על איכות התזונה והבריאות.

כעת נוסיף עוד 2 הגדרות שכדאי להכיר : מזונות עם צפיפות אנרגטית גבוהה או נמוכה, כלומר מזונות המכילים יותר או פחות קלוריות במידה נתונה [ לדוגמא ב-100 גרם] וההגדרה השנייה: מזונות עם צפיפות תזונתית נמוכה או גבוהה. הכוונה כאן למזונות המכילים יותר ויטמינים, מינרלים וכיו"ב במידה נתונה.

למה חשוב להכיר את ההגדרות, כי חלק ניכר מהאנשים [מבוגרים וילדים], המוגדרים כשמנים, סובלים למעשה מתת תזונה . [אוכלים מזון בצפיפות תזונתית נמוכה] ובכך משבשים את חילוף החומרים ומזרזים הופעתן  של מחלות, לרבות הסוכרת.

בהקשר לתחלואת הסוכרת, יש יותר מדי סוכר,  בתזונה המערבית שלנו וחלקו הגדול סמוי מעיני האנשים, המרבים לאכול מזונות מתועשים ומעובדים.

צריכת הסוכר נמצאת בעליה עקבית במהלך השנים וצריכת סוכר של אזרח אמריקאי ממוצע, חצתה את הרף של 200 גרם סוכר ליום.

את הסוכרים הבריאים ניתן לקבל מפחמימות מורכבות וממעט פירות, בעלי אינדקס גליקמי נמוך.

כדי להשלים את התמונה כדאי להכיר את אחד הרכיבים התעשייתיים המוספים למזונות המעובדים. זהו סירופ תירס עשיר בפרוקטוז. רכיב זה,  גרוע מבחינת השפעותיו אף מסוכר רגיל. רכיב זה שהינו זול מסוכר ומתוק ממנו, נספג במהירות בגוף וגורם לעלייה חדה בכולסטרול ובטריגליצרידים.

סירופ תירס עתיר פרוקטוז נמצא במרבית דגני הבוקר, חטיפי אנרגיה, עוגות, עוגיות, ופלים, גלידות מוכנות, רטבים מתוקים, סוכריות, חלק ממיצי הפירות ועוד.

אז מה עושים  כדי להימנע מסוכרת; עוסקים בפעילות גופנית, צורכים במידה מזון בריא [רובו מהצומח], עתיר ברכיבים תזונתיים מועילים ודואגים גם למספיק סיבים תזונתיים במזון, הבולמים את עליית הסוכר המהירה בדם.

 

כדי להמחיש את חשיבות הנושא, פורסם רק לאחרונה מחקר  לפיו, אנשים הצורכים בקביעות דגנים מלאים [הכוללים גם סיבים תזונתיים כמו גם בירקות, בפירות, קטניות ועוד] מאריכים את חייהם ב-10%, למול אנשים האוכלים דגנים שאינם מלאים.

באם אתם כבר אוכלים דגנים מלאים, ניתן להיכנס להבדלים ספציפיים בניהם. לדוגמא שיפון מלא, עדיף על חיטה מלאה, בהקשר של סוכרת ועוד.

DSC_0840___ (Large)

ומכאן למזון על –  גוג'י ברי

לפני זמן קצר,  התפרסם ראיון עם אדם החי בארה"ב והינו בגיל 113!  האיש המליץ על 5 מזונות, בהם הוא עושה שימוש נרחב ואלו הם:

שום, דבש, קינמון, שמן זית ושוקולד מריר [לקוראים חדשים, הרחבנו בנושא השוקולד המריר והקינמון , באחת מכתבות המיקס הראשונות]. אז לפני שאתם טובלים חפיסת שוקולד מריר  בדבש, בוזקים קינמון, מטפטפים שמן זית ומעטרים בשיני שום. בואו נכיר ברצינות, את הגוג'י ברי.

הגוג'י ברי, הוא כנראה הפרי בעל הערכים התזונתיים הגבוהים בעולמנו. הוא מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות בתוספת 11חומצות נוספות, ויטמינים, מינרלים ויסודות קורט.

פרי ייחודי זה, מסייע להתמודד עם מתח, דלקות, ירידה בתפקוד המיני, ירידה  בתפקוד מערכת החיסון, בתפקוד הלב, המוח ואפילו הראיה.

הפרי [שאינו טעים במיוחד…], הוא מאגר בלתי נדלה כמעט, של נוגדי חמצון וכנראה גם מדרבן את היוצרות הורמון הגדילה היורד עם הגיל.

באם תאכלו חופן קטן של גוג'י ברי מיובשים [ כ-20 גרם] כמה פעמים בשבוע, עשיתם צעד לא מבוטל למען  שיפור בריאותכם.

לאחר פתיחת האריזה רצוי לשמור את הגוג'י ברי, במיכל אטום ויבש. לבריאות.

על פערי הריבית הבלתי נסבלים בין זכות וחובה בבנקים.

 

באחת הכתבות האחרונות של כלכליסט נחשפו פערי ריביות הנהוגים בבנקים, בין  לקוחות הנמצאים ביתרה שלילית בחשבון  ובמקביל חוסכים בפיקדון.

בידי העיתון מצויות הקלטות, לפיהם פקידי בנקים משכנעים לקוחות שלא לחסל את הפיקדון המניב ריבית אפסית, למול הריבית באוברדרפט שלהם , היכולה להגיע ל7.25% ויותר לשנה.

זאת למרות, שההחלטה הכלכלית המתבקשת במרבית המקרים הינה, להפסיק ולהזרים כסף לתוכנית עם ריבית הקרובה לאפסית ולייעד אותו לכיסוי המינוס.

אז הבנק רוצה להרוויח וזה בסדר [ לפעמים לטעמי באופן קיצוני ומוגזם], אבל האחריות היא שלכם ועצה פיננסית לא מקבלים ממי שמרוויח על גבכם. כנראה שההיגיון הברור הזה, עוד לא הושרש אצל הלקוחות שהכי הרבה זקוקים לו.

DSC_2561___ (Large)

מצלמים בניקון ומחפשים להפחית משקל, קראו על החידושים המעניינים בעדשות ניקון 300 F4  ו-70-300 לסדרה 1.

למה להקדיש  מקום בכתבת המיקס ל-2 עדשות ? התשובה היא: כי כל אחת מהן, עשתה מיני מהפכה בתחומה.

עדשת ה-300 מ"מ בצמצם 4 שהוכרזה החודש, היא עדשה בעלת אופטיקה מעולה [כך לפי נתוני ה  MTF  שלה, שטרם אומתו במבחן מעשי] העדשה יקרה  [כ-2000 דולר מחירה] אבל – ופה העניין, היא שוקלת  רק מחצית מקודמתה [ 755גרם ] ועם המייצב המתקדם,  מאפשרת צילום נוח מהיד  [ללא חצובה]. ניקון פיתחה בעבר עדשה קלה  [55-300]  וזולה אבל איכותה האופטית הייתה בינונית ומטה לדעתי ופה כאמור, התמונה שונה לחלוטין.

 

עדשת ה-70-300 לסדרת המצלמות ניקון 1 גם היא מיוחדת.

בגלל גודל החיישן הקטן יחסית במצלמות אלו [1 אינץ' וקרופ פקטור  של 2.7 ] העדשה הינה שוות ערך,  בקצה הטווח ל 810 מ"מ. זהו טווח עצום שיתקבל בברכה על ידי כל צלם טבע, ציפורים וכיו'ב.

יתכן ותשאלו, הרי לניקון יש את עדשת ה-70-300 הוותיקה והטובה. למה לא להרכיבה על מצלמה מסדרה 1  [עם מתאם]?,  לשם מה לרכוש עוד עדשה, כאשר פער המשקל בניהם הינו פחות מ- 200 גרם.

התשובה נעוצה  בתכנון ובהתאמה מראש . התוצאות של העדשה הייעודית לסדרה 1 מדווחות כטובות יותר ולמי שלא רוצה לסחוב מצלמה ועדשה כבדות [עם חצובה], יש כאן פתרון טוב, שיספק את מרבית חובבי הצילום הרציניים.

לפני שאתם רצים לקנות, קחו בחשבון כי ניקון הכתיבה כאן מחירים גבוהים [לדעתי, מדי גבוהים]. מצלמת V3  בתוספת העדשה האמורה, תעלה לכם  כ- 9000ש"ח. בהחלט הוצאה גבוהה לטעמי.

לתשומת ליבכם, כי נוספו במדור עולם הצילום 2 כתבות חדשות. האחת; דו"ח מבחן על מצלמת ניקון  D750 והשנייה; על תערוכות העיתונות המקומית והעולמית במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב.

המלצה על ספרי עיון :

א.   חכמת המזרח  מאת ניסים אמון. אין שום חובה\צורך לסגל אורח חיים בודהיסטי, להרבות במדיטציות [פעילות מומלצת לאורך כל הספר], או לוותר על השאיפות הנלוות לאורח החיים המערבי, בעקבות קריאת הספר ועם זאת חלקים מתוכו  "עושים סדר" ומפנים את שימת הלב לחתירה לפשטות, לרוגע ולאושר הפנימי.

ב.    שירת האגם הגווע מאת פטר מירום. זהו אלבום\ספר ישן שאפשר למצוא עותקים בודדים ממנו בחנויות מתמחות. פטר מירום שנולד ב-1919 והפסיק לצלם כשהגיע לגיל 60 קיבל כשהיה בן 90 את פרס ישראל לצילום, הוא כתב וצילם מספר ספרים, אך הספר הנזכר הוא הבולט שבהם. פטר שימר את היופי באגם החולה של אז כתיעוד נפלא ויש שיאמרו שכמה מצילומיו, הם על גבול הפיוט.

DSC_3520צמ (Large)

התלבטות לגבי הפורמט המועדף לבלוג.

הבלוג שאתם קוראים עלה לאוויר באוקטובר 2013  ומצוי בו חומר רב בנושאים שונים. נושא הצילום שאני אוהב, תופס בבלוג חלק ניכר, אבל כפי שאתם יודעים, הוא עוסק גם בנושאים אחרים וחשובים.

ההתלבטות מגיעה משתי גישות מרכזיות, שבאו לידי ביטוי בשיחה שערכנו לאחרונה:

האחת להתמקד רק בצילום. כאשר אתה מתרכז אתה אפקטיבי יותר לקהל חובבי הצילום.

הגישה השנייה היא פשוט השארת המצב הקיים. כלומר כאנשים חובבי צילום, מעניינים אותנו כמובן נושאים נוספים ובאם מדי פעם נקבל ערך מוסף מתחומים אחרים – זה מבורך.

קיימות גם מחשבות נוספות כמו: לפתוח את הגלריה גם לצלמים נוספים או מצד שני בכלל להוריד מינון, להתרכז במעט צילומים איכותיים, המתובלים בהסברים ובסיפור מלווה.

כך או כך,  אשמח באם תביע\י דעתך למייל  keshet3@zahav.net.il     והמון תודה מראש.

לקראת סיום רשומה זו, יתכן והציטוט הבא מאת הרב קוק, ימצא חן בעינכם :-

 

"יסוד האושר הוא אהבת האמת בשכל, אהבת היושר בחיים, אהבת היופי ברגש, אהבת הטוב במעשה ובכל הערכים כולם, כל אדם בונה לו אמת, יושר, יופי וטוב בפני עצמו – כפי מידתו"